طاها طاهری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: دستگاه خودپرداز سرنگ با توزیع و نظارت بهزیستی در مناطق آسیب پذیر تهران نصب می شود.

سلامت نیوز : طاها طاهری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: دستگاه خودپرداز سرنگ با توزیع و نظارت بهزیستی در مناطق آسیب پذیر تهران نصب می شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد:بررسی های صورت گرفته از نصب این دستگاه در محله ای که تعداد معتادان بالاست، نشان دهنده آن است که میزان شیوع ایدز در مناطق دارای خودپرداز سرنگ به شدت کاهش یافته است.

طاهری افزود: مهمترین هدف از نصب این خودپردازها جلوگیری از شیوع ایدز و بیماری های واگیر دار بود که خوشبختانه به این هدف دست یافتیم.  

گفتنی است راه اندازی و نصب خود پرداز سرنگ یک بار مصرف در کشور حرکت خوبی بوده که خوشبختانه رویکرد مثبتی را در پی داشته است چون برخی از افراد معتاد دارای ملاحظاتی هستند که دوست ندارند مکرر به داروخانه مراجعه کرده و کسی از اعتیاد آنها با خبر شود یا افرادی هستند که در شب نیاز به مصرف دارند ولی سرنگ ندارند با راه اندازی این دستگاه فرد معتاد در هر زمان می تواند از سرنگ یک بار مصرف استفاده کند و از خطرات استفاده از سرنگ های آلوده جلوگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha