چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 305509

محققان متوجه شده‌اند که بین اضطراب و رژیم غذایی افراد ارتباط وجود دارد.

اضطراب دارید؟ لب به این مواد غذایی نزنید

سلامت نیوز: محققان متوجه شده‌اند که بین اضطراب و رژیم غذایی افراد ارتباط وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، قطعا می‌دانید که آنچه در طول روز می‌خورید با سلامت روزانه‌تان در ارتباط است، حالا مدارک علمی جدیدی پخش شده‌اند که نشان می‌دهد آنچه هر روز تغذیه می‌کنید با سلامت روان شما در ارتباط است.

ملیسا ویلسون روانش‌شناس در این رابطه می‌گوید: «مغز ما برای این که کارکرد خوبی داشته باشد، به مواد غذایی مختلف مثل پروتئین‌ها و ویتامین‌ها نیاز دارد. گاهی کمبود این مواد غذایی می‌تواند علائم یک بیماری روانی را در افراد افزیش بدهد. مثلا از اسیدفولیک برای ساخت ماده شیمایی سروتونین استفاده می‌شود که کمبود آن با علائم افسردگی ارتبط دارد.»

برهمین اساس مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام شده نشان داده بین سلامت روده و حال افراد ارتباط وجود دارد و اتفاقا ممکن است خوردن برخی مواد غذایی باعث افزایش علائم یک بیماری روانی شود.

این غذاها باعث افزایش اضطراب می‌شود

ملیسا در این رابطه می‌گوید: «برخی غذاها و نوشیدنی‌ها هستند که مواد شیمیایی موجود در آن‌ها می‌تواند علائم فیزیکی اضطراب را تولید کند.»

متاسفانه برخی از این غذاها راه فرار افراد زمان حال بدشان هستند و گاهی غذاهایی که افراد برای بهتر شدن حالشان می‌خورند، حال آن‌ها را بدتر می‌کند.

یک رژیمی که شامل مواد غذایی تصفیه شده مثل شکلات، بیسکوییت و چیپس هستند ممکن است در ابتدا و برای کوتاه مدت باعث بهتر شدت حالتان شود. اما اثر آن‌ها به سرعت قطع می‌شود و منجر به این می‌شود که خیلی زود احساس سستی کنید.

غذاهای شیرین هم منجر به یک حادثه اضطرابی در شما می‌شوند.

ملیسا می‌گوید: «شکر منجر به افزایش سریع مقدار قند خون می‌شود که به سرعت کاهش پیدا می‌کند. این کاهش سریع قند خود ممکن است منجر به بروز علائم فیزیکی اضطراب شود.»

همچنین اگر اضطراب دارید، استفاده از کافئین می‌تواند علائم فیزیکی اضطراب مثل افزایش ضربان قلب را بیشتر کند. همچنین کافئین باعث ایجاد وحشت در افراد درگیر با بیماری اضطراب می‌شود.

منبع: ۷news

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha