چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 308296

نتایج یک بررسی نشان می دهد: آسیب سیستم ایمنی و همچنین چاق و دیابت ممکن است از رژیم غذایی سرشار از فروکتوز ناشی شود.

شناسایی تاثیر قند فروکتوز در بروز التهاب

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می دهد: آسیب سیستم ایمنی و همچنین چاق و دیابت ممکن است از رژیم غذایی سرشار از فروکتوز ناشی شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تحقیقات جدید نشان داده که مصرف رژیم غذایی سرشار از فروکتوز ممکن است مانع عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن شود که تاکنون چگونگی آن ناشناخته بوده است.


فروکتوز به طور معمول در نوشیدنی های شیرین، شیرینی ها و غذاهای فرآوری شده یافت می شود و به طور گسترده ای در تولید مواد غذایی استفاده می شود که با چاقی، دیابت نوع دو و بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط است و مصرف آن در سالهای اخیر به طور قابل توجهی در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است. با این حال، درک تاثیر فروکتوز بر سیستم ایمنی بدن افرادی که مصرف بالایی از این ترکیب را دارند پیش از این محدود بوده است.


بررسی محققان انگلیسی نشان داد: فروکتوز باعث التهاب در سیستم ایمنی بدن می شود و این فرآیند مولکول های واکنشی بیشتری تولید می کند که با التهاب همراه هستند. این نوع التهاب می تواند به سلول ها و بافت ها آسیب برساند و باعث شود ارگان ها و سیستم های بدن آنطور که باید عملکرد مطلوب نداشته باشند که منجر به بیماری می شود.


همچنین در این بررسی فهم بیشتری از چگونگی ارتباط فروکتوز با دیابت و چاقی به دست آمد زیرا التهاب سطح پایین اغلب با چاقی همراه است.
به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، محققان اظهار داشتند: تحقیق در مورد مولفه های مختلف رژیم غذایی می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم چه ترکیبی ممکن است در التهاب و بیماری نقش داشته باشد و چه مواردی می تواند در بهبود سلامتی مورد استفاده قرار گیرد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha