رئیس جمعیت هلال احمر جزئیات ارائه خدمت به حجاج را در صحرای عرفات تشریح کرد و گفت: تا روز آخر برگزاری مراسم حج، تیم‌های درمانی و بهداشتی هلال احمر حمایت‌های خود را انجام خواهند داد.

جزئیات ارائه خدمات هلال احمر به حجاج ایرانی در صحرای عرفات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ دکتر پیرحسین کولیوند در محل بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی حج‌الزیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در صحرای عرفات، گفت: در این محل علاوه بر یک بیمارستان، در ۸ مکتبی که زائرین اسکان دارند، پزشکان ما مستقر هستند و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

وی افزود: ان‌شاءالله برای روز عرفه و مراسم صبح که براعت از مشرکین است و دعای روز عرفه، پوشش امدادی و سلامت زائرین را دنبال می‌کنیم. بیمارانی که در بیمارستان هلال احمر در مکه و بیمارستان‌های سعودی بستری هستند در قالب کاروان وقوف اضطراری به سایر زائرین ملحق می‌شوند و پس از طی مراحل حج در مشعر و منا، مجددا به بیمارستان‌ها بازمی‌گردند و ادامه درمان را از سر می‌گیرند.

او تاکید کرد: البته اعمال حج آنها نیز توسط مدیران، روحانیون کاروان و همراهانی که دارند پیگیری خواهد شد.

کولیوند ادامه داد: در مشعر هم دو پایگاه سیار خواهیم داشت که خدمات امدادی، بهداشت و سلامت ارائه می‌دهند و همچنان زائران را از مشعر تا منا مشایعت خواهیم کرد. در منا هم یک بیمارستان صحرایی مجهز شده است و این بیمارستان اکنون فعال است.

وی افزود: برای رَمی جمره نیز هر ۱۵ دقیقه یک تیم واکنش سریع پزشکی همراه زائران خواهد بود. تا روز آخر این تیم‌های درمانی و بهداشتی حمایت‌های خود را انجام خواهند داد. افزون بر این، بیمارستان هلال احمر در مکه هم دایر است و بیمارانی که نیاز به بستری داشته باشند می‌توانند خدمت گیرند.

وی با اشاره به همکاری مناسب میان هلال احمر ایران و سعودی‌، تصریح کرد: از مرکز صحیه سعودی بازدید کردیم و مقرر شد یکی از عزیزان مترجم آنجا مستقر شود که اگر احیانا زائران عزیز ایرانی به درمانگاه‌های سعودی مراجعه کردند بدون مشکل و با کمک رابطان عرب زبان خدمت گیرند. ارتباطات خوبی شکل گرفته است تا با گسترش هم افزایی خدمات بهتری به زائرین ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha