سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 36028

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حجم ورود داروی قاچاق به کشور مشخص نیست، گفت: گستردگی فعالیت دلالان در خیابان ناصر خسرو و حجم بالای توزیع انواع داروهای قاچاق در این بازار به خوبی گویای میزان قاچاق دارو به کشور است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حجم ورود داروی قاچاق به کشور مشخص نیست، گفت: گستردگی فعالیت دلالان در خیابان ناصر خسرو و حجم بالای توزیع انواع داروهای قاچاق در این بازار به خوبی گویای میزان قاچاق دارو به کشور است.

پیمان فروزش در گفت و گو با خانه ملت با انتقاد از حجم گسترده قاچاق کالا به کشور گفت: ورود کالاهای غیرقانونی به کشور در چند سال گذشته روند روبه‌روشدی داشته است که این موضوع با توجه به ورود قاچاق کالاهای بهداشتی و درمانی برای کشور بسیار خطرناک است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه برخی از مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نبود قاچاق دارو به کشور سخن می‌گویند به طور حتم تا به حال گذرشان به خیابان ناصر خسرو نیفتاده است.

وی با بیان اینکه داروهای قاچاق سلامت جامعه را تهدید می‌کند، گفت:  وارادات داروهای غیر قاچاق بدون تأییدیه وزارت بهداشت و توزیع وسیع آن در سطح کشور سلامت جامعه را با تهد ید جدی روبه‌ رو کرده است.

فروزش ادامه داد: دستگاه‌های مسئول تا به امروز هیچ گونه آماری از میزان و حجم ورود داروهای غیر‌قانونی به کشور ارائه ندادند ولی گستردگی انواع داروهای غیر مجاز در بازار ناصر خسرو به وضوح از میزان بالای قاچاق دارو به کشور خبر می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز خرسندی از اتمام لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این کمیسیون گفت: با تصویب این لایحه و ابلاغ آن به دستگاه‌‌ها امیدواریم وضعیت قاچاق کالا در کشور تغییر کند و دستگاه‌های مسئول بدون توجهیه وجود خلا‌های قانونی به وظایف خود به نحو احسنت عمل کنند.

ادعاهایی بدون ارائه آمار و سند

سعید مرتضوی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها با بیان اینکه این ستاد با قاچاق دارو به کشور به شدت برخورد می‌کند، تاکید کرد: اگر واردات داروهای بدون مجوز وزارت بهداشت به کشور به اثبات برسد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همراه مراجع قضاییه و نیروی انتظامی به شدت با آن برخورد خواهند کرد.

وی همچنین با نگاهی خوش بینانه اعلام کرده است که خوشبختانه درصد بسیار زیادی از داروهای غیرمجاز و قاچاق هم‌اکنون با همکاری خوب نیروی انتظامی کشف و ضبط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha