سلامت نیوز: پزشكان در امریكا با تركیب دو داروی ایدز موفق به تولید یك ماده جدید بازدارنده و موثر شده‌اند كه می‌تواند از انتقال ویروس ایدز پیشگیری كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این بازدارنده، تركیب جدیدی از دو داروی موجود در بازار است كه تاثیر بازدارندگی آن با توجه به نوع نسخه ویروسی ایدز، صدها برابر بیشتر از داروهای فعلی است. این ماده جدید در دو مرحله مختلف از نفوذ ویروسی، امكان وارد شدن ویروس ایدز به داخل سلول‌های بدن انسان را متوقف می‌سازد.

به گزارش خبرگزارش آسوشیتدپرس، این پدیده كه «بازدارندگی ورودی» نامیده می‌شود بر تمام راهكارهای جدید برای متوقف ساختن ویروس ایدز مقدم‌تر است. سایر بازدارنده‌های موجود راه‌كارهای متفاوتی همچون جلوگیری از فعالیت‌های ویروس اچ‌آی‌وی از جمله تكثیر یا متصل شدن به ژنوم انسانی، دارند.

پاتریشیا لی وانگ، استاد دانشگاه كالیفرنیا در این باره می‌گوید: ویروس ایدز صدها نسخه متفاوت دارد كه وقتی ویروس داخل بدن انسان می‌شود، جهش ژنتیكی پیدا می‌كند. اما از آنجا كه بازدارنده جدید تركیب دو داروی مختلف است لذا امكان جهش یافته ویروس تقریبا غیرممكن می‌شود.

این بازدارنده یك پروتئین خاص است كه از باكتری‌های بی‌ضرر تولید می‌شود و امكان تولید انبوه آن وجود دارد. این ماده به صورت كرم موضعی قابل استفاده است.

این مطالعه در مجله «شیمی بیولوژیك» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha