شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۵
کد خبر: 39975

سیب میوه ای بهشتی و سرشار از موادمغذی گوناگون از جمله ویتامین های A، B، C پتاسیم، فسفر، سدیم، كلسیم، سولفور، آهن، كلورین و سلیكن است.

سلامت نیوز : سیب میوه ای بهشتی و سرشار از موادمغذی گوناگون از جمله ویتامین های A، B، C پتاسیم، فسفر، سدیم، كلسیم، سولفور، آهن، كلورین و سلیكن است.

● اووکادو
روغن آووکادو درای ویتامین های مختلف مانند P ، C، K ، H ، E، D ، B، A می باشد . بنابراین ارزش غذایی زیادی دارد.

● خواص زرشك
برگ زرشك دری مقدر زیادی ویتامین C می باشد بنابراین در درمان بیماری اسكوربوت اثر مفید درد.

● هندوانه، میوه پر فایده
هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز كه برای تولید انرژی لازم هستند، غنی است و منبع خوبی از ویتامین های B۱، B۶، B۵ (اسید پانتوتنیك)، بیوتین (یك نوع ویتامینB) و نیز منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می توان گفت كه دارای ارزش غذایی بالایی است.

● رژیم غذایی در سرماخوردگی و آنفلوانزا
ماهی، مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات و مخلوطی از مغزها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار، تامین‌كننده پروتئین هستند. كمبود دریافت پروتئین خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. گوشت، شیر، غلات و حبوبات تامین كننده ویتامین‌های ب ۶ و پانتوتنیك اسید هستند كه برای سلامتی سیستم ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردارند.

● سیب Apple
ویتامین های وجود در سیب بیشتر در پوست سیب و زیر پوست آن قرار درد بنابراین آنهایی كه می توانند پوست سیب را هضم كنند بهتر است كه آنرا با پوست میل كنید و اگر می خواهید پوست آنرا بكنید بهتر است كه سیب را خیلی نازك پوست كنید.

● جو Barley
جو را می توان مانند دیگر غلات خیس كرده و در حرارات معتدل نگاهدری كنید تا جوانه بزند و هنگامیكه جوانه به حد معینی رسید از آن مالت نگهدری كنید . مالت جو دارای ویتامین های Cاست .

● پرتقال میوه‌ای سراسر خوردنی
با آمدن فصل سرما، میوه‌های نارنجی به نام میوه‌های زمستانی روزبه روز پررنگ‌تر از روز قبل در بازارهای میوه خودنمایی ‌می‌كنند. این میوه‌ها در گروه مركبات جای ‌می‌گیرند كه اگر درباره خاصیتشان از هر كسی پرسیده شود، ‌می‌گویند این میوه‌ها ویتامین C بالایی دارند كه ‌می‌توانند مانع سرماخوردگی شوند.

● رفع عطش، به شرط چاقو
در هر فنجان از هندوانه خرد شده، ۱۹۲ گرم یا ۹۲ درصد آب وجود دارد كه می‌تواند در تشنگی‌های شدید برای رفع كم‌آبی مفید باشد. به علاوه، این میوه ویتامین B۶ بالایی هم دارد و می توان از آن به عنوان یك ضد تهوع قوی خصوصاً در هوای گرم بهره برد.

● آشنائی با ویتامین‌ها
ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی می‌باشد. باکتری‌های روده نیز می‌توانند این ویتامین را بسازند. از آنجائی‌که در تشکیل عوامل انعقادی ۲ و ۵ و ۹ و ۱۰ نقش دارد در پیشگیری از خونریزی‌های داخلی و خارجی نقش ایفاء می‌نماید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha