نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر افزایش میزان سوء تغذیه در کشور به‌علت استفاده بی‌رویه از فست‌فود، گفت: مردم با خرید این گونه محصولات در اصل بیماری را برای خود به ارمغان می‌آورند.

سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر افزایش میزان سوء تغذیه در کشور به‌علت استفاده بی‌رویه از فست‌فود، گفت: مردم با خرید این گونه محصولات در اصل بیماری را برای خود به ارمغان می‌آورند.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که افزایش سوء تغذیه ریشه در مصرف نادرست تغذیه مردم دارد، افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۸۰ درصد افرادی که دچار سوء تغذیه هستند، ۲۰ درصد آن‌ها به علت قرار گرفتن در زیر خط فقر توان خرید منابع غذایی کافی را ندارند و ۴۰ درصد این افراد، افرادی هستند که در سطح بالای اقتصادی قرار دارند و به علت مصرف بیش از حد به سوء تغذیه مبتلا شده‌اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که متأسفانه فرهنگ مصرف غذایی در کشور با اشکال‌های زیادی روبه‌رو است، گفت: در چند سال اخیر عادت و فرهنگ مردم در مصرف مواد خوراکی مفید به‌ویژه پروتئین‌ها تغییر کرده است و جامعه به سوی مصرف مواد خوراکی تجملی گرایش پیدا کرده است.

رنجبرزاده با اشاره به افزایش رستوران‌های فست‌فود در سطح کشور به‌ویژه تهران، افزود: افزایش این‌گونه مراکز در سطح کشور موجب گرایش چشمگیر مردم به غذاهای آماده و کم‌رنگ شدن غذاهای سنتی و اصیل ایرانی شده است.

وی تأکید بر بی‌فایده و بی‌تأثیر بودن فست‌فودها برای بدن انسان، یادآور شد: مردم با خرید این گونه محصولات در اصل بیماری را برای خود به ارمغان می‌آورند.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از دولت به‌علت کنترل نکردن رشد ایجاد فست‌فودها در کشور، تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مکلف شده که کالا و غذاهای آسیب‌رسان به جامعه را کنترل و عوارض آن را اعلام کند، اما متأسفانه این وزارتخانه در انجام وظایف خود نامناسب عمل کرده است.

بدن انسان نیازمند ۵۰ ریزمغذی است که شامل ۱۳ ویتامین، ۱۷ ماده معدنی و ۲۰ اسید آمینه است، همچنین کمبود ویتامین‌های مختلف به صورت بیماری‌های گوناگون در آینده خود را نشان می‌دهد.

سوء تغذیه ناشی از رفاه به این معنا است که فرد از یک ماده غذایی بیش از حد نیاز استفاده کند و سوء تغذیه ناشی از فقر نیز به این معنا است که فرد از مواد غذایی مورد نیاز بدن استفاده نکند که هر دو نوع سوء تغذیه در بروز بیماری‌های متعدد در افراد نقش مهمی را بر عهده دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha