جمعیت هلال احمر ایران در زمینه کمک به لیبی علاوه بر ارسال محموله‌ای بشر دوستانه به این کشور، برگزاری دوره‌های امداد و نجات و ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی جهت توانمندسازی بومیان این کشور را برگزار می‌کند.

سلامت نیوز : هیئتی از مسئولان لیبیایی با ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.در ابتدای این دیدار فقیه با تبریک پیروزی انقلاب لیبی خاطر نشان کرد: زمانی که از برخی بیماران لیبیایی که در ایران بستری بودند عیادت کردم بسیار جای خرسندی داشت که با روحیه خاص و انقلابی در مورد کشورشان صحبت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از پر سابقه ترین جمعیت‌های ملی در سطح جهان است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در برخی از سوانح مثل سیل و زلزله حضور فعال دارد و با ایجاد مراکز درمانی در کشورهای دیگر در راستای اهداف بشردوستانه خود تلاش می‌کند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فقیه با برشمردن برخی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران در سطح ملی و فراملی خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات و نیازهای موجود جمعیت هلال احمر آماده است در ادامه کمک های انساندوستانه ای که به مردم لیبی داشته است فعالیت های خود را افزایش دهد.

در ادامه این دیدار «صلاح»، مسئول سازمان توسعه لیبی به نمایندگی از هیئت همراه با قدردانی از نقش پرررنگ جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بشردوستانه در دوران جنگ لیبی گفت:  زمانی که در جنگ بودیم هلال احمر ایران همچون یک دوست و همراه در کنار ما بود. در حالی که  جمعیت های ملی برخی از کشورهای عربی چندان در این عرصه حضور پررنگی نداشتند که جای تامل دارد.مسئول سازمان توسعه لیبی با اشاره به حضور فعال کارشناسان و امدادگران جمعیت هلال احمر ایران و کمک رسانی در لیبی تصریح کرد: ما مایل هستیم که تجارب خوب و ارزنده این کارشناسان به برخی از افراد در لیبی آموزش داده شود.

بنابراین گزارش در این دیدار هیئت لیبایی خواستار برگزاری دورهای آموزشی امداد و نجات، خدمات بهداشتی و توانبخشی  از سوی جمعیت هلال احمر برای نیروهای بومی کشورشان شدند شد که با موافقت رئیس جمعیت هلال احمر مواجه شد.همچنین با توجه به توافقات صورت گرفته به زودی محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به لیبی ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha