سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5034

بررسی ها نشان می دهد چنانچه افراد در مورد نگرانی ها و ناراحتی هایشان صحبت کنند از بارشان کاسته شده و زودتر به آرامش می رسند و در این شرایط مغز بهتر به فعالیتهای خود ادامه می دهد. .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر گروهی از محققان اعلام کرده اند  وقتی افراد در مورد احساسات خود با کسی صحبت کنند، کمتر دچار احساس تنهایی شده و در ضمن بدین ترتیب بخشی از مغز را که مسئول کنترل این موارد است فعال می کنند.

بررسی ها نشان داده چنانچه افراد تمام مسائل را درون خود نگاه دارند و سعی کنند بدون ابراز احساسات با آنها کنار بیایند فعالیتهای منظم مغز دچار اختلال خواهد شد.

وقتی افراد وانمود می کنند که موردی برای ناراحتی یا نگرانی وجود ندارد در حالی که می دانند چنین نیست، واکنشهای بخش کورتکس مغز مختل می شود.

اما وقتی بتوانیم با احساسات خود صادق باشیم و در مواقع مناسب آنها را ابراز نماییم، احساس آرامشی که پیدا می کنیم ناشی از تخلیه فشار بر بخشهایی از مغز است. بدین معنی که بخشی از مغز فعالیت خود را کمتر و بخشی افزایش می دهد و بدین ترتیب تعادل بین بخشهای گوناگون مغز ایجاد می شود.

اما افراد درون گرا که تمایلی به بیان احساسات به ویژه احساسات منفی خود ندارند، دیرتر به آرامش می رسند و با ایجاد اختلال در فعالیت بخشهایی از مغز ممکن است در بخشهای دیگر بدن نیز با اختلال مواجه شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha