سلامت نیوز: حسینعلی شهریاری با اعلام اینکه در مجلس نهم نیز نامزد ریاست کمیسیون بهداشت و درمان است از حضور ۴۲ پزشک در این مجلس خبر داد که ۲۱ نفر آنها به کمیسیون بهداشت می‌روند.

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم در گفت و گو با فارس، افزود: هنوز اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم مشخص نشده‌اند اما برای حضور در این کمیسیون 21 نفره از بین 42 پزشک حاضر در مجلس 17 نفر برای عضویت در این کمیسیون ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: از بین افرادی که تاکنون برای عضویت در کمیسیون بهداشت ثبت نام کرده‌اند، می‌توان به مسعود پزشکیان، علیرضا مرندی، علی کائیدی، عبدالرحمن رستمیان، سیامک مره صدق، حسن تأمینی و هاشم زهی اشاره کرد.

شهریاری افزود: خود بنده نیز به کمیسیون بهداشت و درمان می‌روم و نامزد ریاست این کمیسیون هستیم و تاکنون فرد دیگری برای ریاست این کمیسیون داوطلب نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم اضافه کرد: مهمترین موضوعی که باید در مجلس نهم در این حوزه پیگیری کنیم، اجرای مفاد قانون برنامه توسعه پنجم در حوزه سلامت است که متأسفانه بسیاری از مواد آن از جمله تشکیل شورای عالی بیمه سلامت، اجرای برنامه ملی پزشک خانواده، هیئت امنایی شدن بیمارستانها، تأمین پزشکان مورد نیاز در مناطق محروم، تمام وقتی اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی در بخش دولتی با گذشت بیش از یکسال از شروع این برنامه اجرا نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha