سلامت نیوز : مدیرعامل كانون هموفیلی ایران گفت: كمبود داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی مانند فاكتور 8 و فاكتور9 هنوز تداوم دارد و طی چند روز گذشته هیچ‌گونه اقدام موثری از سوی مسئولان وزارت بهداشت انجام نشده است.

احمد قویدل در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تداوم این وضعیت روز به روز عرصه را بر بیماران تنگ‌تر می‌كند بگونه‌ای كه طی 15 روز اخیربرخی از بیماران در تهران و شهرستانها ناچار به استفاده از داروهای غیركنستانتره مانند پلاسما و اف. اف. پی شده‌اند.وی در ادامه گفت: بیماران برای دسترسی به این داروها لازم است به بیمارستان مراجعه كنند و داروهای غیركنستانتره اثر كمی بر بیماران هنگام شدت یافتن خونریزی آنان دارد علاوه بر آن ممكن است عوارض خاصی را برای بیماران به همراه داشته باشند.

مدیرعامل كانون هموفیلی ایران تاكید كرد: این كمبودهای دارویی نتیجه‌ای جز معلولیت‌های غیرقابل بازگشت برای بیماران ندارد و ممكن است جان بیماران بستری شده را به مخاطره ‌اندازد.وی در ادامه گفت: طی 15 روز گذشته كمبود دارو موجب سردرگمی بیماران شده است و بیماران شهرستانی به امید دسترسی به دارو به تهران سفر می‌كنند و كانون هموفیلی ایران داروهایی كه در حال حاضر مورد نیاز بیماران نیست را جمع‌آوری می‌كند و در اختیار هموفیلی‌های نیازمند دارو قرار می‌دهد، البته این ظرفیت‌های دارویی هم به طور كامل پایان یافته است و هر روز وضعیت درمانی مبتلایان به هموفیلی دشوارتر می‌شود.

مدیرعامل كانون هموفیلی افزود: بر اساس اطلاعات غیررسمی كانون ، مشكلات گمركی بزرگترین مانع دسترسی بیماران به دارو بوده است كه از مسئولان انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع این مشكل اقدام كنند.قویدل در پایان گفت: مذاكره كانون هموفیلی با بنیاد بیماری‌های خاص برای رفع این مشكل هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و مسئولان این بنیاد مشكل كمبود دارو را مربوط به سازمان غذا و دارو می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha