به گزارش سازمان ملل متحد، هشت میلیون نفر در جهان در حال حاضر درمان ضد ویروسی دریافت می کنند و هزینه داخلی برای مقابله با ایدز، سرمایه گذاری های جهانی در این زمینه را افزایش داده است.

سلامت نیوز: سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در آستانه نوزدهمین کنفرانس بین المللی ایدز که هفته آینده برگزار خواهد شد، گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می دهد هشت میلیون نفر در حال حاضر درمان ضد ویروسی دریافت می کنند و اینکه هزینه داخلی برای مقابله با ایدز، سرمایه گذاری های جهانی در این زمینه را افزایش داده است.

به گزارش سلامت نیوز، این گزارش با عنوان "به اتفاق به ایدز خاتمه می دهیم" اعلام می دارد کشورهای با درآمد کم و متوسط مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون  دلار برای مقابله با اچ آی وی/ایدز در 2011 هزینه کرده اند که این افزایشی 11 درصدی نسبت به سال 2010 نشان می دهد. در عین حال هزینه  بین المللی در سطح سال 2008 یعنی معادل 8 میلیارد و 200 میلیون دلار ثابت مانده است.

میشل سیدیبه، مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد برای مقابله با اچ آی وی/ایدز (UNAIDS) که ناشر گزارش مزبور است می گوید: "هم اکنون دوران مسئولیت مشترک جهانی و پاسخگویی متقابل فرا رسیده است." ایشان می افزاید: "کشورهایی که بیش از همه درگیر این اپیدمی شده اند، در مقابله با اچ آی وی ابتکار عمل را به دست گرفته و مدیریت نشان می دهند. با وجود این ثابت ماندن کمک های جهانی کافی نیست و چنانچه بخواهیم تا 2015 به آرمان هایمان برسیم باید افزایش یابند."

متوقف کردن و آغاز وارونه سازی روند گسترش اچ آی وی و ایدز، در کنار  دستیابی جهانی به درمان بیماری یکی از هشت هدف توسعه هزاره است که رهبران جهان در رسیدن به آنها تا 2015 متعهد شدند.

بر اساس این گزارش 81 کشور سرمایه گذاری داخلی خود در مقابله با ایدز را تا بیش از 50 درصد بین 2006 تا 2011 افزایش دادند. به نستبی که  اقتصادهای کشورهای با درآمد کم و متوسط رشد می یابد، بر سرمایه گذاری داخلی برای مقابله با ایدز نیز افزوده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha