سلامت نیوز :سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود با عنوان "گزارش جهانی سل 2012" اعلام کرد که به پاس اجرای برنامه‌های مراقبتی و کنترلی شدید سل امروز حدود 20 میلیون بیمار مبتلا به این عفونت زنده هستند و از مرگ نجات یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛‌ دکتر ماریو «راویگلیون» رییس دپارتمان متوقف‌سازی سل در سازمان جهانی بهداشت در این رابطه اظهار داشت: طی 17 سال 51 میلیون بیمار مبتلا به سل در نتیجه اجرای توصیه‌ها و برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند و چنانچه این برنامه‌ها اجرا نمی‌شد، این 20 میلیون نفر هم اکنون بر اثر سل مرده بودند. دستیابی به این نتیجه موفقت‌آمیز نشان دهنده و بازتاب تعهد دولت‌ها در زمینه مقابله با سل است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، این دستاورد پیامد مدیریت‌های داخلی مناسب کشورها و حمایت بین‌المللی است اما هنوز این سازمان تاکید دارد که تلاش‌ها برای مقابله با این بیماری کشنده در مرحله حساسی است و نیاز به تقویت بیشتر دارد.اطلاعات جدید در این گزارش جهانی تایید می‌کند که بیماری سل هنوز یکی از عفونت‌های کشنده اصلی در عصر حاضر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha