سلامت نیوز :  عبدالعزیز دیالو، رئیس صلیب سرخ کشور سنگال و مسئول امداد و جوانان صلیب سرخ این کشور، با حضور در محل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با معاونان آموزشی و پیش دبستانی سازمان جوانان دیدار کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در ابتدای این دیدار معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان با بیان اینکه این سازمان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر عضو دارد، گفت: اعضای این سازمان از کودکان شش سال تا جوانان 29سال را شامل می‌شود.

سید علی منیری نخستین گام و حرکت در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را برنامه‌ریزی و سازماندهی خواند و افزود: سازمان جوانان هلال احمر در مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها، مدارس دینی، ورزشگاه‌ها و حتی در کانون‌های اصلاح و تربیت که محل نگهداری نوجوانان بزهکار است، آموزش‌های بشردوستانه ارایه می‌کند.

وی با بیان اینکه این سازمان، قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین سازمان در امور جوانان در ایران است گفت: سازمان جوانان هلال احمر در سال‌های گذشته، جوایز بین‌المللی بسیاری را از فدراسیون بین‌‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای بین‌المللی دریافت کرده است.

معاون پیش دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: رویکرد اصلی این سازمان پس از ارائه آموزش‌های لازم به اعضا، فعالیت‌های امداد و بشر دوستانه است به طوری که برخی برنامه‌های این سازمان برای یک جمعیت25 میلیون نفره و برخی نیز برای روستاهای 50 خانواری برنامه‌ریزی می‌شود.

منیری از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان جوانان هلال احمر را آموزش نوجوانان، کودکان و خردسالان روستایی خواند و افزود: از دیگر طرح‌های این سازمان، طرح راهنمایی مسافران در تعطیلات نوروزی است به گونه‌ای که سالانه حدود 15 هزار جوان هلال احمری در این ایام با حضور در جاده‌های سراسر کشور، راهنمایی‌های لازم را به مسافران ارائه می‌کنند.

وی برگزاری اردوهای کوهنوردی، جنگل‌نوردی، کویرنوردی و ساحلی را از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان جوانان هلال احمر خواند و گفت: در تمام این اردوها، آموزش رویکرد اصلی است و به دلیل حادثه‌خیز بودن کشورمان، سعی داریم به شعار هر خانواده یک امدادگر دست یابیم.

در ادامه این دیدار، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به برخی خدمات ارائه شده توسط اعضای این سازمان به آسیب‌دیدگان زمین لرزه آذربایجان شرقی با رویکرد مداخلات اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در ماه‌های گذشته زمین لرزه‌ای با وسعت زیاد در استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست که بر اثر آن حدود 300 روستا تخریب و آسیب‌های روانی اجتماعی به آسیب‌دیدگان وارد شد.

نادر غنی‌زاده با بیان اینکه آسیب‌های روانی اجتماعی وارد به ساکنان مناطق زلزله زده، ضرورت مداخلات فرهنگی اجتماعی توسط اعضای سازمان جوانان هلال احمری را ضروری کرد،گفت: این طرح یک طرح خلاق بود که برای نخستین بار در ایران با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده آغاز شد.

در ادامه این نشست عبدالعزیز دیالو،رئیس صلیب سرخ سنگال ارائه آموزش‌های امدادی و بشردوستانه از سنین پایین تا بزرگسالی را در سازمان جوانان هلال احمر ایران جالب توجه خواند و گفت: به طور قطع صلیب سرخ سنگال و جمعیت هلال احمر ایران تفاوت‌های زیادی با هم دارند زیرا ما از جمعیت 13 میلیونی خود فقط 25 هزار داوطلب داریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha