یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸

سلامت نیوز : جراح و فوق‌تخصص قلب درباره این عمل جراحی گفت: این بیمار خانمی 64 ساله بود که با علائم تنگی نفس به مرکز جراحی قلب مراجعه کرد و با توجه به تجهیزات تشخیصی، درمانی خوب و پیشرفته‌ای که در مرکز قلب بنت‌الهدی بوشهر فراهم شده است مورد بررسی قرار گرفت و در اکوکاردیوگرافی و آنژیوگرافی، مشخص شد که دارای توموری در داخل قلب است که درون دهلیز و بطن چپ در حرکت است و باعث انسداد نسبی دریچه میترال قلب وی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر ابراهیم شفیعی افزود: پس از مشخص شدن علت بیماری تحت شرایط خوبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و توموری به اندازه 5x6 سانتیمتر که به دریچه میترال بیمار چسبندگی داشت از قلب وی خارج شد.

رئیس مرکز فوق تخصصی جراحی قلب بوشهر بیان داشت: معمولاً منشأ اینگونه تومورها از تیغه بین دهلیزی است ولی برخلاف موارد شایع منشأ این تومور از حلقه دریچه میترال بود که نادر است.

دکتر شفیعی اضافه کرد: در اینگونه موارد به علت چسبندگی‌های به وجود آمده امکان آسیب به دریچه در هنگام برداشتن تومور زیاد است که در این بیمار، عمل جراحی با دقت زیاد و موفقیت کامل انجام شد بدون اینکه کوچکترین آسیبی به دریچه یا سایر قسمت‌های قلب رسانده شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمار که هم اکنون روز بعد از عمل خود را در آی.سی.یو جراحی قلب بیمارستان بنت‌الهدی می‌گذراند در شرایط کاملاً مساعد به سر می برد و با توجه به سیر خوب و مراقبت‌های ویژه به عمل آمده ظرف چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد و زندگی کاملاً عادی مثل یک فرد معمولی را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha