سلامت نیوز : قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: اعطای درجه به امدادگران هلال احمر برای نخستین بار به اجرا در می‌آید.

احمدرضا شجیعی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این درجات در نوع مختلف از جمله؛ امدادگر سه، دو، یک، نجاتگر سه، دو، یک و در نهایت درجه ایثارگری تقسیم شده است.

وی گفت: این درجات برای مردان بر روی بازوی آنها و برای زنان نیز بر روی سر آستین نصب می‌شود.

به گفته قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر این درجات در راستای پاسداشت خدمات به امدادگران و نجاتگران هلال احمر بر اساس آموزش‌ها و حضور آن‌ها در مانورها و حوادث اعطا می‌شود.

شجیعی همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری امسال سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر را برگزاری مانورهای مختلف امدادی عنوان کرد و افزود: این مانورها در سطح ملی و منطقه‌ای با حضور استان‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

وی برگزاری مانورهای استانی را از برنامه‌های پیش بینی شده در این راستا برشمرد و گفت: هم اکنون کار تدوین برگزاری این مانورها توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مانورهای زلزله و اسکان اضطراری را از محوری‌ترین مانورها به منظور کسب آمادگی هر چه بیشتر امدادگران برای حوادث زلزله عنوان کرد.

شجیعی با بیان اینکه در زمین لرزه چندی قبل هرمزگان  بلافاصله گروه‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده بندر جاسک اعزام شدند تصریح کرد: به خاطر شدت این زمین لرزه  همچنین پنج گروه به گروه اولیه اضافه و دو فروند بالگرد نیز به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارزیابی شده اولیه از گروه ارزیاب مشخص شد که 10 روستا ترک خوردگی دیوار منازل مسکونی داشته که البته در برخی از روستاها امکان تخریب واحدهای مسکونی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha