سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: بسیار علاقه‌مندیم بخش عمده‌ای از وظایف که به تصدی دولت نیازی ندارد را به سازمان نظام پزشکی واگذار کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشک و همچنین تنفیذ حکم ریاست دکتر علیرضا زالی در سازمان نظام پزشکی گفت: از امروز مسئولیت دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی رسما آغاز می‌شود. مطمئنم با هوش، ذکاوت و دانش ایشان و همچنین علاقه وافر به جامعه پزشکی و اعتمادی که جامعه پزشکی کشور به ایشان دارند، می‌توانند خدمات موثری را به مجموعه پزشکی کشور و مردم ارائه کنند چرا که مهمترین وظیفه سازمان نظام پزشکی، حفظ رعایت حقوق مردم است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی و همکاری این مجموعه با وزارت بهداشت بتوانند با آهنگی سریع‌تر و ایجاد فضاهایی موثرتر اهداف نظام سلامت را محقق کنند.

هاشمی گفت: با حضور دکتر زالی در سازمان نظام پزشکی فصل جدیدی برای جامعه پزشکی آغاز شده است. همکاری انجمنهای مختلف علمی تخصصی، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن‌های مختلف مردمی، بسیج جامعه پزشکی و ... با یکدیگر بسیار لازم است. این مجموعه‌ها اگر توان‌شان را کنار یکدیگر بگذارند هم‌افزایی خواهند داشت تا بتوانند نظام سلامت را بیش از پیش یاری کنند.

وزیر بهداشت افزود: مصمم هستیم تا جایی که به سلامت مردم آسیبی وارد نشود از خدمات بخش خصوصی، نهادهای پزشکی، انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: همچنین بسیار علاقه‌مندیم بخش عمده‌ای از وظایف که به تصدی دولت نیازی ندارد را به سازمان نظام پزشکی واگذار کنیم. در این راستا می‌توان آموزش مداوم، صدور مدارک پزشکی و پیراپزشکی در مقاطع مختلف، تدوین نظام ارزشیابی مراکز درمانی و بهداشتی کشور و نظارت بر آنها را می‌توان به سازمان نظام پزشکی واگذار کرد.

وی در این باره ادامه داد: البته شرط واگذاری این خدمات آن است که در راستای احقاق حقوق مردم، نظارت سازمانی در حد کافی صورت گیرد.

وزیر بهداشت افزود: متاسفانه در برخی از دوره‌های گذشته سازمان نظام پزشکی مورد بی‌مهری قرار گرفت. لازم است سازمان نظام پزشکی قوانینی که تصویب می‌کند را خود نیز نظارت کند و آلودگی‌های احتمالی این صنف را نیز خود رصد کند چرا که مردم به نوعی بی‌پناهند؛ بیمه‌های خوبی نداریم و پوشش‌های حمایتی مناسب در بخش سلامت به ویژه برای بیماران صعب‌العلاج وجود ندارد.

هاشمی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید باید دست به دست یکدیگر دهیم تا با کمک یکدیگر مباحث سلامتی برای همه فراهم شود. مردم همه امیدوارند و در عین حال ولی‌ نعمت ما نیز هستند، باید تلاش کنیم از حقوق آنها دفاع کنیم.

وی در پایان گفت: در وزارت بهداشت آمادگی کامل خود را برای همکاری با سازمان بزرگ نظام پزشکی اعلام می‌کنیم و منتظریم تا در روزهای آینده با همکاری یکدیگر در جهت برطرف کردن آلام مردم حرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha