یك موسسه تحقیقاتی اروپایی در آلمان در حال بررسی نقش اشعه آلفا برای تخریب سلول های سرطانی و سلول های آسیب دیده از ویروس ایدز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبر، این نوع درمان كه "آلفا درمانی" نام دارد از اشعه آلفا برای هدف قرار دادن سلول های بیمار استفاده می كند.

این روش با تزریق نوعی مواد بوسیله سرنگ بلافاصله پس از ظهور بیماری انجام می گیرد كه مدت زمان بسیار كوتاهی برای آن لازم است.

یكی از اعضای این گروه تحقیقاتی كه بر روی سلول های مبتلا به سرطان خون تحقیق می كند با ارائه تصاویری در این باره می گوید: در این تصویر سلول های سرطانی دیده می شوند كه هنوز درمان نشده اند و نوعی كولونی را طی دو هفته تشكیل می دهند.

این متخصص با نشان دادن تصویردیگری می گوید: این عكس سلول هایی است كه توسط اشعه آلفا مورد هدف قرار گرفته اند و دیگر قادر به تشكیل كولونی نبوده اند.

وی می افزاید: این روش دو مزیت دارد یكی انرژی مورد استفاده قرار گرفته توسط ذرات و دیگری میزان پایین نفوذ آن در بافت انسانی است كه باعث درمان سلول های انتخابی شده و برای معالجه سلول های سرطانی شیوه ای ایده آل است.

مزیت دیگر این روش این است كه اشعه آلفا به سلول های سالم حمله نمی كند و به این ترتیب بافت های سالم آسیب نمی بینند.

این روش انقلابی در پرتو درمانی های سنتی به شمار می رود كه چندان دقیق نبودند و عوارض جانبی فراوانی به دنبال داشتند.

این متخصص می افزاید: ماهنوز در اول راه هستیم اما امیدوار هستیم این روش برای معالجه برخی از انواع سرطان ها مانندسرطان خون و تومورهای مغزی مفید واقع شود.

تحقیقات انجام گرفته در بعضی بیمارستان ها نشان داده است كه این نوع درمان سرطان بی خطر بوده و برای بیماران قابل تحمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha