عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از توقف جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، گفت: خودروسازان داخلی به بهانه کمبود تولید خودرو از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده امتناع می‌کنند که لازم است در راستای حذف تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی واردات خودروی خارجی بدون تعرفه گمرکی آزاد شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از توقف جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، گفت: خودروسازان داخلی به بهانه کمبود تولید خودرو از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده امتناع می‌کنند که لازم است در راستای حذف تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی واردات خودروی خارجی بدون تعرفه گمرکی آزاد شود.

منصور آرامی در گفت‌ وگو با خانه ملت، نوسازی تاکسی‌های فرسوده را از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا خواند وتوضیح داد: جایگزینی تاکسی‌های فرسوده سطح شهر حدود دو سال است که متوقف شده و توجیه این توقف از جانب شرکت‌های خودروساز کمبود میزان تولید خودرو بوده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زیان ناشی از بی‌توجهی به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی مستقیم متوجه مردم است، ادامه داد: حال که خودروسازان از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده امتناع می‌کنند باید با پیشنهاد اتحادیه تاکسی‌رانان در راستای واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای پوشش ناوگان حمل و نقل عمومی موافقت شود.

آرامی تصریح کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی چند معضل جدی در سطح شهر به وجود می‌آورد که این معضلات در طول هم قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده استفاده از وسیله نقلیه شخصی را افزایش داده و استفاده از وسیله نقلیه شخصی به معضل آلودگی هوا دامن می‌زند چرا که دلیل اصلی آلودگی هوای تهران ازدیاد خودروهای شهر است.

وی با تاکید بر اینکه برای ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی باید خدمات مناسبی از سوی این بخش ارایه شود، افزود: اگر تاکسی به عنوان یکی از ارکان اصلی حمل و نقل عمومی کشور به درستی دیده شود بخش اعظمی از خودروهای تک سرنشین تهران حذف می‌شود، البته لازم است خودروهای سطح شهر نیز فرسوده نباشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: همکاری لازم برای واردات خودرو جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صورت نمی‌گیرد که مسئولان باید نسبت به این موضوع تجدید نظر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha