یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 113440

یکی از مشکلات مربوط به مفاصل را می توان با استفاده از برخی خواص میوه های شگفت انگیز درمان نمود.

سلامت نیوز: یکی از مشکلات مربوط به مفاصل را می توان با استفاده از برخی خواص میوه های شگفت انگیز درمان نمود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط متخصص تغذیه کیم لارسون، از مجموعه خدمات بهداشتی درشهر  سیاتل ایالات متحده برخی از میوه های نوبرانه تابستان که به ویژه در اواخر فصل بهار در بازار میوه و سبزیجات پیدا می شوند می توان برای رفع التهابات مفاصل بویژه در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید استفاده نمود.
 
 گفتنی است، از جمله این میوه ها میوه هلو است که دارای آنتی اکسیدان های فراوان در ترکیب خود است و می تواند سبب ارتقا سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به ورم مفاصل گردد.
 
بررسی ها نشان می دهند، علاوه بر هلو میوه گیلاس نیز دارای خواص ضد التهابی منحصر بفردی می باشد و خوردن آن به صورت خام و حتی پخته به بیماران مبتلا به ورم مفاصل و یا خشکی مفاصل مانند افرادی که درد زانو دارند توصیه می شود.
 
علاوه بر خواص ضد التهابی میوه گیلاس دارای مقادیر زیادی ترکیبات شیمیایی مفیدی می باشد که سبب تنظیم هورمون ملاتونین خون می شود.
 
هورمون ملاتونین وظیفه تنظیم ساعت بیولوژیک بدن را بر عهده دارد و برهم خوردن آن در بیماران مبتلا به ورم مفاصل می تواند سبب بی خوابی و بد خوابی آنها گردد، اغلب بیماران مبتلا به ورم مفاصل و یا انواع بیماری های مرتبط با روماتیسم به دلیل بی تحرکی در طول خواب اغلب با درد شدید در هنگام خواب مواجه می شوند و اغلب کم خوابی دارند.
 
از دیگر میوه های مفید برای رفع التهاب مفاصل می توان میوه هایی مانند هندوانه ،غلات سبوس دار، باقالا ، سبزی جعفری و کلم سبز را نام برد.
 
 در تمامی این میوه ها ترکیبات ضد التهابی وحود دارند و همینطور دارای ویتامین های ضروری برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از به وجود آمدن سایر عوارض جانبی در اثر بیماری های طیف روماتیسم می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha