رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به برپایی تونل‌های سلامت در ۴ شهرستان استان سمنان، از بهره‌مندی بیش از ۳ هزار نفر از خدمات نهمین دوره سفرنامه سلامت و امید خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به برپایی تونل‌های سلامت در ۴ شهرستان استان سمنان، از بهره‌مندی بیش از ۳ هزار نفر از خدمات نهمین دوره سفرنامه سلامت و امید خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرحناز رافع افزود: با همراهی 36 پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک و برپایی 67 چادر سلامت، تمام مراجعه کنندگان بدون هیچ محدودیتی به صورت رایگان ویزیت شدند و دارو و درمان رایگان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در خلال این برنامه و با اطلاع رسانی قبلی، به مخاطبان در زمینه‌های بهداشتی و تغذیه، آموزش‌های لازم داده شد، اظهار کرد: تمام همکارانی که در این برنامه مشارکت داشتند، همزمان با روزهای آغازین دهه مبارک فجر بدون هیچ چشمداشتی و با روحیه ناب داوطلبی پای در راه خدمت گذاشته و حتی در برخی موارد هزینه برخی امکانات، تجهیزات و اقلام دارویی را نیز شخصاً تقبل کردند.

رئیس سازمان داوطلبان ارتقای سطح سواد سلامت جامعه و فرهنگ خود مراقبتی را برای ریشه کنی و پیشگیری از بیماری‌ها را نیازمند فرهنگ سازی، آموزش مستمر و بهره‌گیری بهینه از خدمات داوطلبانه دانست و تأکید کرد: رسانه‌های دیداری و شنیداری بایستی این مهم را جدی بگیرند و نقش خودر را به خوبی ایفا کنند.

اهدای 19 هزار متر مربع زمین توسط خیرین سمنانی

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر خاطر نشان کرد: همچنین خیرین، نیکوکاران و فرمانداران شهرها کمک‌های خود را شامل اهدای 19 هزار متر مربع زمین به همراه 3 قطعه دیگر زمین برای ساخت 4 پایگاه امداد جاده‌ای، 2 خانه سلامت و امید، یک پایگاه امداد هوایی، یک خانه جوان و همچنین اهدای 10 هزار سهام یک کارخانه سیمان، اختصاص عواید یک هبه، وقف 2 باب ساختمان به جمعیت هلال احمر به منظور هزینه کرد در بخش دارو و درمان بیماران بی بضاعت، اهدای 922 میلیون تومان جهت ساخت و تجهیز پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، خانه‌های سلامت و امید، پایگاه امداد هوایی و خانه جوان در استان سمنان و نیز بهبود سلامت و تغذیه سالم‌، تقدیم سفرنامه مذکور کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تجهیز مرکز دیالیز شهرستان شاهرود و تقبل ویزیت و توزیع داروی رایگان یک سال بیماران نیازمند از سوی 2 پزشک داوطلب از رهاوردهای سفرنامه یاد شده برای مردم این استان بود.

بنا به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، استان بوشهر (شهرستان های بندر گناوه، شبانکاره، دلوار و کاکی) 25 ام تا 28 ام بهمن، مقصد دهمین دوره از سفرنامه سلامت و امید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha