رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام خدمات خیرانه و داوطلبانه موجب نفی خشونت در جامعه می شود.

سلامت نیوز:رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: انجام خدمات خیرانه و داوطلبانه موجب نفی خشونت در جامعه می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدامیرمحسن ضیائی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه طرح سلامت یار با وزارت بهداشت و هشتمین آئین نکوداشت خدمات داوطلبان، در تشریح مزایای خدمات داوطلبانه افزود: انجام این خدمات موجب کاهش آسیب های اجتماعی و همبستگی اجتماعی می شود.

وی با اشاره به فواید اقتصادی انجام خدمات داوطلبانه در جامعه گفت: بطور مثال در آمریکا طی یک سال، 400 میلیارد دلار خدمات داوطلبانه انجام شده است.ضیائی ادامه داد: مهم است که خدمات داوطلبانه در بستر و مدل مناسب انجام شود که در آن صورت تاثیرات مثبت اجتماعی زیادی خواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تامین سلامت معنوی نیز از تاثیرات فردی خدمات داوطلبانه به شمار می رود، این خدمات موجب افزایش مهارت های فنی شده و شخصیت حرفه ای را تشکیل می دهند.ضیائی افزود: بزرگترین شبکه داوطلبان جهان در هلال احمر شکل گرفته و اکنون 17 میلیون نفر بطور رسمی در هلال احمر عضویت دارند. هلال احمر در ایران نیز 90 سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: هلال احمر جز کار داوطلبانه، خدمت دیگری ندارد. هلال احمر سازمان رسمی و بوروکراتیک نیست و اگر به سمت سازمان دولتی برود کارکرد خود را از دست می دهد.رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اگر بسترهای لازم فراهم شود، مردم کارهای داوطلبانه را انجام خواهند داد.ضیائی به اجرای طرح سلامت یار اشاره کرد و افزود: بیماران در بیمارستان ها به خدمات زیادی نیاز دارند که برخی آنها لزوما در حیطه کاری پرسنل بیمارستان نیست و به خدمات حمایتی نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح همیار سلامت در کشورهای دیگر اجرا و همه ابعاد و مطالعات آن انجام شده است. آموزش های لازم، باید و نبایدها و شرایط کارکنان این طرح تعریف شده و 10 بیمارستان بزرگ کشور نیز برای اجرای آزمایشی آن انتخاب شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در اجرای این طرح، داوطلبان هلال احمر به بیمارستان ها معرفی شده و تحت آموزش های لازم قرار می گیرند. محلی در بیمارستان ها برای آنان تعیین شده تا خدمات تعریف شده را به بخش های تعریف شده ارائه دهند.تفاهمنامه طرح سلامت یار میان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر و نیز هشتمین آئین نکوداشت خدمات داوطلبان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه هنری به امضا رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha