بر اساس نظرسنجی یکی از دانشکده های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ۷۲ درصد از بیماران بستری در بیمارستان ها از اجرای طرح سلامت یار استقبال کرده اند.

سلامت نیوز:بر اساس نظرسنجی یکی از دانشکده های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ۷۲ درصد از بیماران بستری در بیمارستان ها از اجرای طرح سلامت یار استقبال کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یکی از مراکز دانشگاه علوم پزشکی در یکی از استان های مرکزی کشورمان نظرسنجی از ۱۷ دی ماه تا ۱۷ بهمن سال ۹۴ آغاز کرده  که تاکنون از مجموع نظرات ارایه شده(۴۵۲۹) رای از بیماران بستری در بیمارستان ها در خصوص اجرای طرح سلامت یار از سوی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت ۷۳ درصد نظر مثبت ،۱۲ درصد نظر منفی و ۱۵ درصد ممتنع اعلام شده است.

این نظرسنجی از سوی برخی دانشجویان پزشکی یکی از مراکز دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

طرح سلامت یار با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت از ۳۰ آذر به طور رسمی کلید خورده است.

این طرح با امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و جمعیت هلال به صورت آزمایشی در ۱۰ بیمارستان کشور اجرا می‌شود.

فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، با تاکید بر اینکه مشغله کاری باعث شده تا برخی از خدمات بیماران روی زمین بماند، تصریح کرد: داوطلبان سلامت یار، نوعی همراهی عاطفی و روحی با بیماران دارند و اصلا نمی خواهند کار درمانی انجام دهند.

وی اظهارداشت: سال هاست که مشابه طرح داوطلبان سلامت یار در کشورهای پیشرفته دنیا انجام می شود و حتی در برخی کشورها، یک شغل محسوب می شود. اما، سلامت یاران در کشور به صورت رایگان در خدمات بیماران خواهند بود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha