معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر پرسنل اورژانس اجتماعی ثبات شغلی داشته باشند می‌توانیم برنامه‌ریزی بیشتری برای همکارانمان در این حوزه انجام دهیم.

سلامت نیوز:معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر پرسنل اورژانس اجتماعی ثبات شغلی داشته باشند می‌توانیم برنامه‌ریزی بیشتری برای همکارانمان در این حوزه انجام دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،حبیب‌الله مسعودی فریددرباره  مشکلات مددکاران اورژانس اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از مردم با اورژانس اجتماعی و کارکردهای آن آشنا نیستند، گفت: باید نسبت به خدمات اورژانس اجتماعی به مردم آگاهی رسانی کرد و یکی از سیاست‌های ما آن است که اورژانس اجتماعی را بیشتر در رسانه ها مطرح کنیم.

وی ادامه داد: به مراکز استانی دستور داده‌ایم یکی از سوژه‌هایی که مرتبا با رسانه‌های استانی مطرح می‌کنند موضوع اورژانس اجتماعی باشد تا مردم بدانند اگر کودکی در معرض آزار است می‌توانند با همکاران  ما در 123 تماس گرفته و از خدمات آنان بهره ببرند.

مسعودی فرید با اشاره به مشکلات پرسنل اورژانس اجتماعی اظهار کرد: همکاران ما در اورژانس اجتماعی استخدام نیستند و اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجوز استخدام به ما بدهد بسیاری از مشکلات حل می‌شود. در حال حاضر به این دلیل که مجوز استخدام نداریم میزان ترن اور ما بالا رفته است یعنی از آنجا که نیروهای ما ثبات شغلی ندارند ممکن است در این کار باقی نمانند.

وی با تاکید بر اینکه کار در اورژانس اجتماعی واقعا سخت است، افزود: مشاهده دائمی مشکلاتی همچون کودک آزاری قطعا بر روحیه پرسنل تاثیر می گذارد. بارها شاهد بوده‌ام همکاری که شاهد یک مورد کودک آزاری شدید یا منجر به فوت شده است تا مدت‌ها حال روحی مناسبی نداشته است. بنابراین باید برای این افراد از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجوز استخدام گرفته و این شغل نیز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شود.

کارکنان اورژانس اجتماعی فشار زیادی تحمل می‌کنند

معاون امور اجتماعی بهزیستی خاطرنشان کرد: کارکنان اورژانس اجتماعی فشار زیادی را تحمل می‌کنند و در بسیاری مواقع وقتی با آنان برخورد می‌کنیم می‌گویند دوست داریم جای دیگر کار کنیم زیرا فشار روانی در این جا بسیار زیاد است.

مسعودی فرید با بیان اینکه اگر به ما مجوز برای استخدام 3 هزار نفر بدهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اظهارکرد: مکاتبات زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم و اگر این کار عملی شود و پرسنل اورژانس اجتماعی ثبات شغلی داشته باشند می‌توانیم برنامه‌ریزی بیشتری برای همکارانمان در این حوزه انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها برای کارکنان اورژانس اجتماعی تصریح کرد: در بسیاری موارد بعد از یک‌سال مشاهده می‌کنیم 20 درصد نیروها به دلیل اینکه استخدام بهزیستی نیستند و در جای دیگری استخدام شده‌اند، تغییر کرده‌اند و ما ناچار می‌شویم دوباره برای آموزش نیروهای جدید سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی تاکید کردد: آموزش‌هایی که ما به این افراد ارائه می‌دهیم در دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود و مددکار احتماعی یا روانشناسی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود حتی یک واحد درسی هم در این رابطه که در زمان مواجهه با کودک‌آزاری چگونه مداخله کند یا اینکه چگونه در برخورد با مورد همسرآزاری به عنوان یک روانشناس عمل کند نگذرانده‌ است این درحالی است که ما با همکاری اساتید دانشگاه‌ها و صاحبنظران این حوزه چنین کلاس‌هایی را برگزار می‌کنیم.

مسعودی فرید با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده با قاطعیت می‌گویم در منطقه خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا که حدود 25 کشور وجود دارد هیچ کشوری اورژانس اجتماعی و خط 123 ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر 190 شهر ما و تمامی مراکز استان‌ها به خط 123 دسترسی دارند. همچنین اعتبار ما در این حوزه 7 سال پیش 3 میلیارد تومان بوده است اما اکنون با احتساب اعتبارات استان‌ها سالانه بالغ بر40 میلیادر تومان اعتبار داریم که به معنای افزایش 13 برابری اعتبارات این حوزه است. 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مسیر خوبی را رفتیم اما هنوز با نقطه آرمانی فاصله‌ای معنی‌دار داریم و این موضوع همکاری تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد تا ما بتوانیم نیروی انسانی ثابت داشته باشیم، روی آنان سرمایه‌گذاری کرده و آنها را مورد آموزش قرار دهیم تا در نهایت قادر به انجام بسیار بهتر ماموریت‌هایمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha