سلامت نیوز : براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی و یونیسف روزانه بیش از 3 هزار کودک که عمدتا زیر پنج سال دارند جان خود را بر اثر بیماری اسهال و عوارض ناشی از آن از دست می دهند.
منصور خالصی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اسهال یکی از عوامل مهم مرگ و میر در کودکان به ویژه در کشورهای فقیر و در حال توسعه بوده و عوارض مختلفی همچون سوء تغذیه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از اسهال برخی از دولت ها و جوامع را به شدت درگیر خود کرده است، تاکید کرد: علاوه بر آمار بالای مرگ و میر ناشی از اسهال به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی اسهال مشکلات اقتصادی خاصی نیز برای کشورها به وجود می آورد و این بیماری اقتصاد کشورهای درگیر را با چالش های زیادی مواجه می کند.

خالصی تاکید کرد: براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی و یونیسف روزانه بیش از 3 هزار کودک در جهان که عمدتا زیر پنج سال دارند جان خود را بر اثر بیماری اسهال و عوارض ناشی از آن از دست می دهند.

وی یادآور شد: براساس این آمارها در برخی از مناطق دنیا، کودکان سالانه بیش از 10 بار به اسهال مبتلا می شوند که همین دفعات بالای ابتلا در کودکان به ویژه در کودکان زیر پنج سال خود یکی از عوامل مهم و اصلی آمار مرگ و میر بالا در اثر اسهال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha