سلامت نیوز: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: هلال احمر در حال حاضر تنها از یک پایگاه ذخیره‌سازی اقلام امداد و نجات و اسکان اضطراری در سطح مناطق 22گانه برخوردار است که تناسبی با استانداردهای موجود ندارد و محل ذخیره بخش اصلی این اقلام در مناطق دور از شهر قرار دارد.

عزیزالله رجب‌زاده در گفتگو با مهر، در مورد پایگاههای ذخیره سازی اقلام در سطح پایتخت گفت: وظیفه این پایگاهها تنها ذخیره سازی مواد غذایی یا اقلام امدادی نیست بلکه 31 کارکرد دارد که می توان به استقرار ستاد مدیریت بحران مناطق و نواحی، ارائه آموزشهای عمومی و خدمات درمانی و بهداشتی، استقرار اورژانس و فوریتهای پزشکی، استراحتگاه امدادگران، ذخیره ‌سازی اجناس اهدایی مردم در شرایط بحران، نصب تجهیزات شتابنگاری ویژه سیستم ارزیابی خسارت و... اشاره کرد.

جانشین شهردار تهران در سازمان مدیریت بحران، یکی از وظایف هلال احمر را تامین ذخیره سازی و اسکان اضطراری عنوان کرد و افزود: هر چند ذخیره سازی توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده ولی باید این جمعیت ذخایر امدادی تهران اعم از پتو، مواد غذایی، بهداشتی و چادر را تامین کند.
رجب زاده اظهار داشت: البته سازمان مدیریت بحران شهر تهران نسبت به ذخیره‌سازی 300 هزار اقلام امداد و نجات در 100 پایگاه مدیریت بحران در نواحی شهر تهران اقدام و اعلام آمادگی کرده که می‌تواند بخشی از فضای موجود پایگاهها را جهت ذخیره اقلام امداد و نجات و اسکان اضطراری در اختیار هلال احمر قرار دهند.
 
وی گفت: هلال احمر در حال حاضر تنها از یک پایگاه ذخیره‌سازی اقلام امداد و نجات و اسکان اضطراری در سطح مناطق 22گانه برخوردار است که تناسبی با استانداردهای موجود ندارد و محل ذخیره بخش اصلی این اقلام در مناطق دور از شهر قرار دارد.
 
رجب زاده به تشکیل بیش از 500 گروه 50 نفره داوطلبان امداد و نجات تحت عنوان گروههای دوام (داوطلب واکنش اضطراری محله) اشاره کرد و گفت: 300 کانکس تجهیزات امداد و نجات برای این گروهها پیش‌بینی شده که کار نصب و استقرار آنها در پارکها، مدارس و مساجد آغاز شده است. همچنین برای نخستین بار 5 هزار بسته ویژه امداد و نجات و اسکان خانواده (شلتر باکس) تهیه شده که تامین کننده اقلام مورد نیاز 50 هزار نفر است.
 
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران همچنین از مراحل پایانی ساخت 8 پایگاه جدید در تهران خبر داد و گفت: برخی از نواحی تهران هنوز فاقد پایگاه مدیریت بحران هستند و تعداد این پایگاهها باید از 100پایگاه به 124 پایگاه افزایش یابد. همچنین پایگاه‌هایی در ابعاد کوچکتر باید ویژه 374 محله تهران احداث شود که طرح آن از سوی سازمان تهیه شده است و مشکل عمده در توسعه این پایگاهها تامین زمین از سوی شهرداریهای مناطق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha