سلامت نیوز : به گفته یک مقام مسئول، 4.5 درصد مبتلایان به ایدز در سه سال گذشته زنان بوده‌اند که این رقم امروز به 8.5 درصد رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدجعفر صادقی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در چند سال اخیر بیماری ایدز در بین زنان از طریق روابط جنسی ناسالم رو به گسترش بوده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه ابتلا به بیماری ایدز در بین زنان کشور در حال افزایش است، اظهار کرد: آمار رسمی مبتلایان شناسایی شده به ایدز در ایران 24 هزار و 700 نفر است که آمار واقعی مبتلایان چهار تا پنج برابر بیشتر از آمار شناسایی شده است.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور عنوان کرد: در بعضی از اماکن، داروهایی با عنوان لاغری به فروش می‌رسد که دارای مواد آمفتامین و اعتیادآور است که زنان بیشترین استقبال را از این داروها دارند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: بیماری ایدز در سطح دنیا شیوع پیدا کرده و این بیماری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که برای کمرنگ شدن آن باید همه نهادها همیاری کنند.

دکتر صادقی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان با صرف تمام هزینه خود تنها 25 درصد کار را انجام می‌دهد و 75 درصد آن به همکاری مردم و نهادها برمی‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha