سلامت نیوز:مدیر کل دفتر فعالیت های فرهنگی سازمان بهزیستی گفت: از مجموع 17 هزار و 500 مهدکودکی که در کشور فعالیت می کنند، حدود هفت هزار و 500 مهد کودک در مناطق روستایی مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام علی پهلوان در گفت و گو با پانا بیان کرد: در حال حاضر هشت میلیون کودک در کشور در هزاران مهد کودک در سراسر کشور نگهداری می شوند و با توجه به این آمار، باید در ساماندهی مهدهای کودک تلاش بیشتری کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که باید در دستور کار قرار بگیرد، ساماندهی شیوه های تربیتی و آموزشی مهدهای کودک و معرفی روش هایی برای تقویت و پرورش ذهن خلاق کودکان است که باید با جدیت مورد توجه مدیران مهدهای کودک قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر فعالیت های فرهنگی سازمان بهزیستی تصریح کرد: سن کودکی سن شاخصی برای پرورش شخصیت کودکان است و از این رو سازمان بهزیستی درنظر دارد برنامه های ویژه ای در این زمینه به مهدهای کودک ارائه دهد.

پهلوان خاطرنشان کرد: از مجموع 17 هزار و 500 مهدکودکی که در کشور فعالیت می کنند، حدود هفت هزار و 500 مهد کودک در مناطق روستایی مشغول به کار هستند. همچنین 40 هزار مربی در مهدهای کودک سراسر کشور به آموزش و نگهداری کودکان اشتغال دارند.

وی افزود: مربیان مهدهای کودک باید برای ارائه آموزش های فرهنگی و دینی به کودکان از آگاهی کافی و لازم برخوردار باشند و به همین منظور نخستین مرکز فعالیت های تخصصی کودکان راه اندازی شده و توسعه آن در دستور کار جدی قرار دارد.

در راستای گسترش آموزش های دینی و فرهنگی به کودکان در مهدهای کودک ویرایش دوم كتاب آموزش مفاهیم دینی از مهرماه در میان مهدهای كودك سراسر كشور توزیع شده است. ویرایش نخست این كتاب، در سه هزار نسخه 10 جلدی به چاپ رسید، سپس میان اساتید حوزه و دانشگاه و مهدهای ممتاز توزیع و بعد از جمع‌آوری نظرات آنها، ویرایش دوم این كتاب انجام شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha