مهمترین نکته در طول سفر، تهیه و مصرف مواد غذایی سالم است. از همین رو، توصیه می شود از حمل غذاهای فاسد شدنی، پرهیز کنید.

سلامت سفر را با حمل مواد غذایی فاسد شدنی تهدید نکنیم

سلامت نیوز:مهمترین نکته در طول سفر، تهیه و مصرف مواد غذایی سالم است. از همین رو، توصیه می شود از حمل غذاهای فاسد شدنی، پرهیز کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با توجه به نزدیک‌شدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، به‌ منظور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و مواجهه با بیماری های مبتلابه‌ در سفر، توصیه‌های امدادی، بهداشتی و سلامتی برای هموطنان دارد.

توصیه‌های امدادی، بهداشتی و سلامتی جمعیت هلال‌احمر در چند بخش در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد تا با رعایت این نکات بتوانند اوقاتی خوش و بدون هر نوع حادثه و ناخوشایندی را در ایام نوروز برای خود و خانواده، رقم بزنند. بر این اساس در بخش سوم این توصیه‌ها به اهمیت و ضرورت توجه به سلامت در سفر پرداخته‌ایم.

سلامت در سفر

- در هنگام مسافرت به كودك خود بیاموزید كه آب برخی از شیرهای آب پارك‌ها و معابر عمومی، ممكن است غیر آشامیدنی باشد.

- در هنگام مسافرت مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و از منقضی‌نشدن تاریخ مصرف آن اطمینان حاصل كنید.

- در حین سفر؛ تا جایی که امکان دارد از غذاهای ساده و مطمئن كه خودتان تهیه‌کرده‌اید، استفاده و از مصرف سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها خودداری كنید.

- هموطن گرامی! از ریختن زباله در اماكن و معابر عمومی جدا خودداری کنید. زباله‌های خود را در طول سفر، در کیسه‌های نایلون نگهداری و در سطل زباله شهری بریزید.

- هموطن گرامی! سیگار كشیدن در مراكز زیارتی، اماكن عمومی و وسیله نقلیه همگانی، تجاوز به حقوق عمومی جامعه محسوب می‌شود و ازنظر قانونی نیز ممنوع است. از این عمل غیراخلاقی جدا خودداری كنید.

- آیا می‌دانید مطالعه در داخل وسایل نقلیه در حال حركت، موجب خستگی و آسیب جدی چشم می‌شود؟!

- هموطن گرامی! حین سفر از حمل گوشت و تخم‌مرغ خام و فرآورده‌های لبنی با ماندگاری كوتاه خودداری کنید؛ چرا که به‌ سرعت فاسد می‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha