سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 197620

عضوانجمن فیزیوتراپی ایران گفت:پوشیدن کفش های اسپورت پارچه ای و نامناسب دردوران کودکی و نوجوانی سبب افزایش سایز و صافی کف پا می شود.

عوارض پوشیدن کفش ها نامناسب

سلامت نیوز:  عضوانجمن فیزیوتراپی ایران گفت:پوشیدن کفش های اسپورت پارچه ای و نامناسب دردوران کودکی و نوجوانی سبب افزایش سایز و صافی کف پا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم انتظاری روز سه شنبه در نشست خبری سمینار فیزیوتراپی و اختلالات اسکلتی عضلانی افزود: یکی از اختلالات اسکلتی عضلانی، صافی کف پا است که این اختلال همراه با انحراف زانو در کودکان به عنوان اختلالات اسکلتی عضلانی بسیار دیده می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی ازعوامل ایجاد اختلال صافی کف پا علاوه براختلال مادرزادی، پوشیدن استفاده از کفش نامناسب است، ادامه داد:استفاده ازکفش اسپورت پارچه ای و نامناسب سبب راحتی و شل شدن عضلات پا می شود و در نتیجه گودی کف پا از بین رفته و صافی کف پا را به همراه دارد.


انتظاری تصریح کرد:کودکان و نوجوانان در دوران رشد باید کفش های چرمی و بندی بپوشند تا عضلات پای آنها شل و پهن نشود.
وی بیان کرد: تشخیص و درمان صافی کف پا در سنین هفت الی هشت سالگی، می تواند از بسیاری از کمردردهاو زانو دردها در دوران بزرگسالی جلوگیری کند.
انتظاری درخصوص درمان صافی کف پا نیزگفت: نظرهای بسیاری دراین زمینه وجود دارد، برخی می گویند افراد دچار اختلال از کفی مناسب استفاده کنند و ورزش های کف ومچ پا را انجام دهند و برخی می گویند نیاز به استفاده از کفی مخصوص نیست.


وی در خصوص اختلال انحراف زانو در کودکان نیزگفت: سن تشخیص و درمان این اختلال در دوران کودکی است و والدین و مربیان مدارس با تشخیص به موقع می توانند با انجام حرکات ورزشی از سوی فیزیوتراپ ها از گسترش این اختلال جلوگیری کنند.


اولین سمینار فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی عضلانی به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تشخیصی و درمانی و ارتقای سطح دانش متخصصان این حوزه روزهای 4 و 5 آذر ماه در هتل المپیک برگزار می شود.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha