با توجه به آنکه داروی انژین پارس یک فرآورده جدید بیوتکنولوژی است و به نسبت سایر داروها بیماران دیابتی اثر درمانی قابل توجه تری دارد اما هم اکنون ظرفیت تولید این دارو جوابگوی تعداد نیاز بیماران نیست.

رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان آموزش و پزشکی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: هنوز داروی آنژین پارس به اندازه که جوابگوی نیاز بیماران باشد نیست هم اکنون بیماران متقاضی این دارو در زمینه تهیه این دارو با مشکل روبرو شده اند.

وی گفت: بر اساس پیش بینی های شرکت سازنده این دارو به نظر می رسد میزان استقبال این دارو از سوی جامعه پزشکی و مسئولان بسیار بیشتر از این حد باشد و تصور این موضوع که این دارو به تدریج از سوی پزشکان و جامعه پزشکی برای بیماران تجویز می شود بسیار مدنظر بود اما بر خلاف این تصور هم اکنون تولید این دارو هنوز به حدی که نیاز تمامی بیماران را برطرف کند نیست و در واقع هم اکنون تعداد متقاضیان این دارو بیش از تولید این دارو است.

وی تصریح کرد: در مورد داروی گاما اینترفرون با توجه به آن که این دارو یک داروی خاص محسوب شده و برای تعداد کمی بیمار تجویز شده هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و به اندازه کافی دارو برای بیماران وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha