برخلاف تصوری که از عطار ها در ذهن داشتیم عطارهای معاصر را جوان ها تشکیل می دهند و از کسب و کار راضی، بین مراجعه کنندگان هم کمتر کسی دیده می شود که برای خرید عرق یا صابون مراغه یا توت خشک آمده باشد مشتری ها اغلب برای گرفتن قرص اینجا می آیند.

فروش مخدرهای "دراگون" و "دتا" در عطاری ها/دراگون چه عوارضی دارد؟

برخلاف تصوری که از عطار ها در ذهن داشتیم عطارهای معاصر را جوان ها تشکیل می دهند و از کسب و کار راضی، بین مراجعه کنندگان هم کمتر کسی دیده می شود که برای خرید عرق یا صابون مراغه یا توت خشک آمده باشد مشتری ها اغلب برای گرفتن قرص اینجا می آیند.

چند سالی ست که دیگر داروخانه ها از عرضه داروهای ترک اعتیاد و مسکن هایی مانند ترامادول و متادون بدون نسخه خودداری می کنند. هر چند داروخانه هایی در سطح شهر دیده می شوند که به طمع چند ریال بیشتر این داروها را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند اما به ظاهر این داروها بدون نسخه عرضه نمی شوند و بسیاری از داروخانه ها متعهد به این قانون هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار، در طول مدتی که این قرص ها به صورت آزاد عرضه شد شهر را به تسخیر در آورد نیت پشت این اقدام به نظر خیر خواهانه می آمد کمک به افراد درگیر اعتیاد برای کنار گذاشتن اعتیاد به مخدر، در سال هایی که ماده ای به اسم کراک شهر را به وحشت انداخته بود. اما با مشخص شدن عواقب عرضه آزاد قرص ترامادول و تبدیل شدن این مسکن به شاخه مهمی از اعتیاد در جامعه،عرضه بدون نسخه آن متوقف شد. اما شیوع این نوع مسکن ها به هیچ عنوان از بین نرفت. قرص هایی که برای درد های شدید و کمک به ترک اعتیاد ساخته و عرضه می شوند حالا تبدیل به معضلی شده اند که سال هاست قشر وسیعی از جامعه را درگیر خود کرده است. جامعه مصرف کننده نیز بسیار وسیع است اما شیوع مصرف بین جوان ها و در نهایت تاسف بین دانش آموزان گویای خطری ست که کارش از تهدید گذشته است.

عطاری یا همان داروخانه سنتی جایی بود برای تهیه عرقی جات و دم نوش ها و خشک بار و واجبی.... حالا بسیاری از این اماکن که به صورت قارچ گونه در تهران تکثیر شده اند چند قلم دیگر به اجناس خود اضافه کرده اند و فروش داروهای سنتی بهانه ای شده برای کسب در آمد اصلی از راه فروش قرص های ترک اعتیاد، در کنار عرضه ی غیر قانونی مسکن هایی مانند ترامادول و متادون در بعضی از این اماکن، قرص هایی دست ساز تحت عنوان قرص ترک اعتیاد توسط مغازه داران تهیه و به دست مصرف کنند گان می رسد. قرص هایی با نام گول زننده گیاهی که حالا به شاخه مهمی از اعتیاد تبدیل شده اند. این مواد به صورت آزاد به فروش می رسند و بسیاری از مصرف کنند گان با این خیال که در حال مصرف مسکنی بدون عوارض داروهای شیمیایی هستند با مراجعه به عطاری ها جنس خود را تهیه می کنند.

با یکی از این فروشند گان که صحبت می کردیم گونی حاوی مواد اولیه این قرص ها را نشانمان می دهد برخلاف تصوری که از عطار ها در ذهن داشتیم عطارهای معاصر را جوان ها تشکیل می دهند و از کسب و کار راضی، بین مراجعه کنندگان هم کمتر کسی دیده می شود که برای خرید عرق یا صابون مراغه یا توت خشک آمده باشد مشتری ها اغلب برای گرفتن قرص اینجا می آیند. فروشنده پاسخی به اینکه این مواد را به صورت عمده از کجا به دست می آورد نمی دهد و فقط تاکید دارد این مواد گیاهی هستند، یک گونی پر از پودری نارنجی رنگ این محتویات با دست وارد کپسول هایی در اندازه ها ی مختلف می شود یک دوز بندی تخمینی، کپسول های کوچک، بزرگ و متوسط یک کارگاه قرص سازی به ظاهر قانونی و آزاد، کسب و کاری پر در آمد. مراجعه کنندگان قرص ها را به صورت دانه ای یا در بسته های چند تایی تهیه می کنند بعضی اعتیاد دیگری ندارند و برای سرخوشی این قرص ها ی به شدت اعتیاد اور را تهیه می کنند و بسیاری از آنها به امید کنار گذاشتن اعتیاد به تریاک یا هروئین و سایر مواد رو یه این قرص ها می آورند و بعد از مدتی خبر دار می شوند که فقط ماده مصرفی خود را عوض کرده اند.این فروشندگان کارشان خطرات ساقی گری را به هیچ وجه ندارد و مالیاتشان را هم پرداخت می کنند اما این ماده ای که داخل قرص ها پر می کنند چیست؟ مراجعه کنندگانی که با نیت کنار گذاشتن اعتیاد یا جوان هایی که برای سرخوشی انها را تهیه می کنند در حال مصرف چه چیزی هستند؟

این قرص ها که گفته می شود ابتدا از هند وارد شده اند با نام های "دراگون” و " دتا " عرضه می شوند. و مثل مخدر های دیگر حالا در داخل تولید می شوند. دتا کاملآ مضر برای معده میباشد وبدلیل اینکه سیستم درونی را به هم میریزد بر روی اعصاب تآثیر منفی گذاشته و شخص را دچار ناراحتیهای اعصاب میکند و روح وروان بیمار را به هم میریزد. دتا تآثیرات بسیار بد و خطرناکی بر کلیه و کبد دارد و خطرناکترین قسمت این دارو زمانی است که شخص با دتا اقدام به ترک اعتیاد میکند به صورتی که در زمان مصرف دتا موروفین طبیعی بدن از کار میافتد و چون دتا خود اعتیاد آور است شخص به این دارو معتاد میشود ولی بعد از مدتی بدن از دتا اشباع شده و دیگر دتا جوابگوی بدن نیست بنابراین چون سم زدائی بطور صحیح انجام نشده حالات خماری خود را نشان میدهد بیقراری و درد بدن شروع شده و موروفین بدن نیز کاهش یافته و بیمار به ناچار دوباره به مواد مخدر روی می آورد ولی برای اینکه بتواند بدن خود را به حالت اولیه برگرداند ناچار است که مصرف خود را به سه برابر برساند و این نتیجهء درمان خودسرانهء اعتیاد با دتا بوده و شخص بیمار از چاله به چاه می‌افتد.

اعتیاد تبدیل به کسب و کار بزرگی شده در کنار سوداگران که سود بزرگ را کسب می برند، تاجر هایی نیز به کسب و کاری قانونی مشغول هستند و با کمک تبلیغات در کانال های تلویزیونی و روزنامه ها تحت عنوان ترک اعتیاد با قرص های گیاهی و بازگشت به زندگی، سود نه چندان تمیز خود را از این بازار می برند.
این که اعتیاد در شهر بیداد می کند ومبارزه با مواد پر خطری مثل شیشه در اولویت است دلیل بر نادیده گرفتن تبدیل عطاری ها به بنگاه پخش مواد هست؟ تجارت دارو در توپخانه به رسمیت شناخته شد و حالا تبدیل شدن عطاری ها به دراگ فروشی نیز انگار توسط مسئولین امری پذیرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایپاه اینترنتی یک میلی گرم تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی FDA تأیید کرد که دراگون خریداری شده از Amazon.com حاوی سیلدنافیل و تادالافیل است، مواد فعال موجود در داروهای تجویزی تایید شده توسط FDA، به ترتیب ویاگرا و سیالیس، که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شوند.

قرص 50 میلی گرمی دراگون را می توان با معده خالی یا همراه با غذا مصرف کرد. باید به شدت طبق توصیه پزشک مصرف شود. قبل از اینکه قصد داشته باشید رابطه جنسی داشته باشید، باید حدود 1 ساعت وقت بگذارید. مدت زمان انجام کار از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور معمول بین 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. این دارو تنها در صورت تحریک جنسی به نعوظ کمک می کند. با این حال، اگر اختلال نعوظ ندارید، نباید این دارو را مصرف کنید. نباید بیش از یک بار در روز مصرف شود.

شایع ترین عوارض جانبی این دارو گرگرفتگی (حس گرما)، سردرد، سرگیجه، تاری دید، درد عضلانی، ناراحتی معده و بثورات پوستی است. اگر هر یک از عوارض جانبی شما را آزار می دهد یا از بین نمی رود، با پزشک خود صحبت کنید.

این دارو برای استفاده زنان در نظر گرفته نشده است و مردان باید بدون مشورت با پزشک از مصرف هر گونه داروی دیگر برای درمان ناتوانی جنسی خودداری کنند. مصرف آن همراه با داروهایی به نام نیترات (که اغلب برای درد قفسه سینه یا آنژین تجویز می شود) می تواند خطرناک باشد. اگر مشکلات شدید قلبی یا کبدی دارید، اخیراً دچار سکته مغزی یا حمله قلبی شده اید یا اگر فشار خون پایین دارید، از مصرف این دارو خودداری کنید. قبل از مصرف، در صورتی که از این مشکلات یا سایر مشکلات سلامتی رنج می برید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر این دارو به شما احساس سرگیجه می دهد، نباید رانندگی کنید. هنگام مصرف این دارو از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا احتمال عوارض جانبی را افزایش می دهد.

این دارو را در دوز و مدت زمان تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید. آن را به طور کلی قورت دهید. آن را نجوید، له نکنید و نشکنید. قرص دراگون 50 میلی گرمی ممکن است با غذا یا بدون غذا مصرف شود، اما بهتر است در زمان مشخصی مصرف شود.

قرص DRAGON چگونه کار می کند


قرص 50 میلی گرمی دراگون یک مهارکننده فسفودی استراز 5 (PDE-5) است. این کار با شل کردن رگ های خونی آلت تناسلی شما انجام می شود و در نتیجه جریان خون را در آلت تناسلی در تحریک جنسی افزایش می دهد. این به شما کمک می کند تا آلت تناسلی سفت و نعوظ مناسب برای فعالیت جنسی داشته باشید و آن را حفظ کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    90 18
    یا سلام یه طور خلاصه و رک بگم در کل تمامی قرص ها اعم از دراگون و ترامادول ووووووو..........بسیار مزخرف و اشغال بوده سلامتی خودتون رو . تن سالمی که خدا بهتون داده رو یا مصرف این گونه قرص ها یه خطر نندازید .عمرتون رو با مصرف این گونه قرص ها کوتاه نکنید .یا حق
  • مجید ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    سلام من مجید 27 ساله از قرص های دتا چند سالی هست که استفاده میکنم. و به چیره دگه قبلان اعتیاد نداشته ام ولی فکر میکردم این قرص ها واقعن گیاهی ان ولی الان میخام این قرص رو کنار بزارم. لطفن یه دارو که بتونه جایه دتارو واسم بگیره معرفی میکنید.
    • محمد ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      22 10
      خير
    • عشق ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      0 0
      توکل بر خدا و ورزش
  • م ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    72 25
    همش چرته،من خودم با دراگون و دتا خیلی راحت اعتیاد به ترامادول رو کنار گزاشتم!
  • پوریا ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    27 9
    چیزه دیگری جایگزین کردن معنی نداره.باید کلا ترک کنی.من متادون 5 رو پیشنهاد میدم فقط 5 مواد تشکیل دهندش با بقیه فرق داره واسه همین گرونه
  • هیوا ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    7 5
    vaqean fk kardan behesh ham tarsnako maskharas k adamsalamatisho b khatar bendaze
  • محمد ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 0
    سلام در بسیاری از کشورها گیاه کراتوم قانونی هست و مردم مصرف میکنند ولی در ایران تریاک وهرویین بیشتر از داروی ترک تریاک می‌باشد من تریاک مصرف میکردم هفت سال هست که قرص بیست متادون مصرف میکنم به علت تعطیلی سال نووپنداشتن متادون ناچار تریاک مصرف کردم مصرفم با اینکه چهار برابر هفت سال قبل بود ولی نتیجه متادون را نداشت اگر دولت واقعا دلسوز مردوک هست چرا از تجربیات کشورهای موفق استفاده نمی‌کنند بیشتر داروهای که تجویز میشود مسکن هست تا معالج فکر دگر بایدکرد
  • Reza ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    20 4
    سلام دوستان من ۲۱ ساله هستم من ۲ سال مصرف قرص ب۲ داشتم الان که مطالعه کردم تقریبا با قرص دتا که میگن عین هم هستن خواستم بگم به خودتون رحم کنین اینا قرصایی هستن که رو اعصاب تاثیر دارن بخدا الان ۴۰ روزه مصرف هیچی نداشتم کاملا اثرات خماری از بدنم رفته ولی اعصابم داغون شده امکان داره هم برنکرده بخدا دیوانه شدم اعصاب شوخی بردار نیست به بعضیا نگان کنین به خودتون رحم کنین چند سال نعشگی ارزش این داغون شدنو نداره یا حق
  • کیان IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    بهتر است در هنگام ترک شروع به ورزش کنید و کم کم موادی جایکزین کردی رو کم و قطع کنید یهترین راهه ورزش جاشو بگیره و زود هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی به شما کمک میکنه