وزیر بهداشت از کاهش ۷۰ درصدی هزینه ویزیت سرپایی در کلینیک‌های ویژه خبر داد و درباره افزایش درآمد کادر پزشکی گفت: وزارت بهداشت هنوز ۱۲۰۰ میلیارد تومان به پرسنل بدهکار است اما حقوق همه کارکنان نظام سلامت در بخش دولتی متناسب با افزایش بار کاری آنها افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از کاهش ۷۰ درصدی هزینه ویزیت سرپایی در کلینیک‌های ویژه خبر داد و درباره افزایش درآمد کادر پزشکی گفت: وزارت بهداشت هنوز ۱۲۰۰ میلیارد تومان به پرسنل بدهکار است اما حقوق همه کارکنان نظام سلامت در بخش دولتی متناسب با افزایش بار کاری آنها افزایش می‌یابد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با فارس افزود: اجرای طرح تحول سلامت حداقل 10 درصد به میزان مراجعه مردم به بخش سرپایی و اورژانس مراکز دولتی اضافه کرده است و طبیعتاً کار پزشکان، پرستاران و همه گروههای دیگر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در همین مسیر قرار است با همکاری سازمان نظام پزشکی، پزشکانی که به جای مطب در کلینیک های ویژه به مردم خدمات رسانی می‌کنند مورد حمایت قرار بگیرند و به این ترتیب پرداخت مردم برای خدمات ویزیت سرپایی نیز به حدود یک هفتم نرخ ویزیت بخش خصوصی کاهش پیدا می کند.

وزیر بهداشت افزود: ویزیت یک پزشک متخصص هم اکنون در بخش خصوصی 33 هزار تومان است اما در صورتی که مردم به کلینیک های ویژه دانشگاههای علوم پزشکی مراجعه کنند یک هفتم این هزینه را پرداخت خواهند کرد البته وزارت بهداشت مابه التفاوت آن را تا 20 هزار تومان به پزشکان متخصص پرداخت می‌کند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز کلینیکهای ویژه در کشور گسترش نیافته است توضیح داد: خوب این کار زمان می برد، قرار است که پزشکان بروند و جاهایی را اجاره کنند اما در بسیاری از شهرستانها کلینیکهای ویژه خدمات سرپایی ایجاد شده و خدمات خود را به مردم ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ پولی که برای اجرای طرح تحول سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است در گام اول متوجه مردم به خصوص افراد محروم و ساکن مناطق محروم در روستاهاست اما بالاخره برای اینکه پزشکان را به مناطق محروم ببریم و خدمات مناسب پزشکی را در دسترس مردم این مناطق قرار دهیم چاره‌ای نداریم جز اینکه پرداختی به پزشکان را افزایش دهیم.

وی گفت: اگر پزشکان در مناطق دور افتاده درآمد بیشتری نداشته باشند به این مناطق نمی‌روند و روستاها از پزشک خالی می شود، حالا رقم یک میلیون و 800 یا یک میلیون و 900 هزار تومانی که به پزشکان داده می‌شد اصلاً رقمی نیست و همین مسائل باعث شده بود که پزشکان از رفتن به مناطق محروم امتناع کنند و مجبور باشیم پزشکان را برای گذراندن دوره طرح به اجبار به این مناطق بفرستیم.

وزیر بهداشت افزود: با این حال پولی که به وزارت بهداشت آمده در وهله اول برای این است که خدمات رسانی به مردم بهتر شود و هزینه های مردم کمتر شود، نیامده برای این که فقط حقوق بدهیم البته کسانی که حجم کاری شان بیشتر شده حتماً متناسب با آن باید افزایش حقوق هم داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که من به وزارت بهداشت آمدم 7 تا 8 هزار میلیارد تومان بدهی به پرسنل داشتیم که سازمان مدیریت( معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری) 5500 میلیارد تومان آن را قبول کرد بخش زیادی از این بدهی را پرداخت کردیم اما هنوز هم 1200 میلیارد تومان آن باقیمانده است.

وزیر بهداشت گفت:‌ همه تلاش ما در این مدت این بود که هزینه های سنگین درمان که بر دوش مردم سنگینی می‌کرد را کم کنیم. این کار در بخش بستری انجام شد و در بخش سرپایی هم با ایجاد کلینیک های ویژه سرپایی در بسیاری از شهرستانها شروع شده و در حال تکمیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha