رئیس‌جمهور‌ با ارسال نامه‌ای به همایش روز جهانی گردشگری گفت:‌گردشگری ظرفیت دارد به قدرت نرم ایران تبدیل شود و ما برای این اتفاق تلاش می‌کنیم.

سلامت نیوز:رئیس‌جمهور‌ با ارسال نامه‌ای به همایش روز جهانی گردشگری گفت:‌گردشگری ظرفیت دارد به قدرت نرم ایران تبدیل شود و ما برای این اتفاق تلاش می‌کنیم.

 به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، نامه رئیس‌جمهور را در نشست روز جهانی گردشگری قرائت کرد.روحانی در این نامه تأکید کرد: 5 مهر هر سال یادآور جایگاه جهانی گردشگری است که سهم عظیم آن در گردش مالی، مشارکت در تعامل فرهنگی، گفت‌وگوی اجتماعی میان فرهنگ‌ها و بست فرهنگ صلح و آشتی را همگان می‌دانند.

 

رئیس‌جمهور در این نامه اضافه کرد: امروز اسناد بالادستی کشور از جمله سیاست‌های برنامه ششم توسعه، رهبر معظم انقلاب و مسئولان هر سه قوه بر گسترش گردشگری تأکید دارند و کاهش وابستگی به نفت را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود می‌دانند.وی یادآور شد: آشنایی جهانیان با تاریخ، فرهنگ و تاریخ ایران از کارکردهای گردشگری است که در پی آن امنیت ملی نیز تقویت می‌شود.

 

همچنین گردشگری ظرفیت دارد به قدرت نرم ایران تبدیل شود و پایداری آن مؤلفه‌ای راهبردی است.روحانی گفت: گردشگری البته به همان اندازه که فرصت است می‌تواند با فشار بر اکولوژی و میراث فرهنگی خساراتی بر فرهنگ و اقتصاد ایران وارد کند که خسارات وارد شده در استان‌های شمالی از شواهد گردشگری بدون برنامه است، لذا تأکید بر گسترش گردشگری باید با لحاظ‌کردن ابعاد منفی آن صورت گیرد.

 

رئیس‌جمهور یادآور شد: دولت می‌تواند تنظیم‌گر و محور مقررات گردشگری و توسعه آن و تسهیل کننده توسعه ارتباطات بین‌المللی و نظارت و پایش باشد‌ اما دولت برای تصدی‌گری و فراهم‌کردن سرمایه لازم گزینه مناسبی نیست و بخش خصوصی باید جلو بیاید.

روحانی افزود: توافق هسته‌ای و انتقال به دوران پساتحریم فرصتی برای توسعه گردشگری است و می‌تواند ممکل سیاست خارجی دولت یازدهم باشد و ما ایرانیان به پشتوانه میراث تاریخی و سرزمینی غنی که خداوند به ما عرضه داشته است، می‌خواهیم در قرن جاری آرامش خاطر، رفاه مادی و زندگی اخلاقی مناسبی برای شهروندان‌مان فراهم کنیم و سهمی فراتر از گذشته در تمدن، فرهنگ، اقتصاد و امنیت جهانی داشته باشیم و گردشگری فرصتی برای ایفای این نقش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha