عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری این کمیسیون نسبت به شیوع آنفلوآنزای خوکی در برخی شهرها و افزایش مبتلایان به آن خبر داد.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری این کمیسیون نسبت به شیوع آنفلوآنزای خوکی در برخی شهرها و افزایش مبتلایان به آن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش موارد مشکوک به بیماری آنفولانزای خوکی در کشور، افزود: واقعیت آن است که باید اعلام بحران شود در عین حال که نباید دلهره بی‌مورد در جامعه به وجود آورد اما در چنین شرایطی باید هشدارهای لازم به مردم داده شود چراکه هر لحظه ممکن است شیوع این بیماری بیش از این‌ها در کشور فراگیر شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر میر‌سد نباید با آرامش از کنار این مساله عبور کرد و باید وزارت بهداشت و دستگاه‌های مربوطه با جدیت این موضوع را پیگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید به همه مراکز بهداشتی ودرمانی هشدار دهد و آگاهی‌‌های لازم نیز به مردم ارایه شود از سویی دیگر کنترل این بیماری هم باید صورت گیرد تا از شیوع گسترده آن جلوگیری کرد.

وی درباره علایم ابتلا به این بیماری، یادآور شد: آنفولانزای خوکی نیز مانند دیگر بیماری‌های آنفولانزا دارای عوامل تقریبا یکسانی هستند و به نوعی سرماخوردگی‌های شدید در فرد ظاهر شده و در بسیاری مواقع منجر به کشته شدن افراد می‌شود.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه مناطق آلوده بیشتر در معرض شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در کشور هستند، گفت: همچنین لازم است عوامل شیوع این بیماری نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با جلوگیری از راه‌های انتقال و ورود آن به کشور از ابتلای بیشتر افراد به این بیماری جلوگیری کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، از پیگیری این کمیسیون نسبت به گسترش آنفلوآنزای خوکی و افزایش بیماران مبتلا به آن خبر داد وگفت: به طور حتم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد تا بتوان وضعیت هشداردهنده آن را کنترل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha