سرپرست پرستاری بخش نوزادان مرکز تخصصی کودکان مفید گفت: شیردهی اولیه به مادر کمک می‌کند تا نوزاد دچار زردی کمتری شود، بنابراین آموزش در کاهش استرس والدین جوان نقش بسیار مهمی دارد.

مادران با «آموزش» از ابتلای «زردی» نوزادانشان بکاهند

سلامت نیوز: سرپرست پرستاری بخش نوزادان مرکز تخصصی کودکان مفید گفت: شیردهی اولیه به مادر کمک می‌کند تا نوزاد دچار زردی کمتری شود، بنابراین آموزش در کاهش استرس والدین جوان نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،شاه صفی  با اشاره به سختی کار در بخش‌های نوزادان در بیمارستانها اظهار داشت: این سختی به دلیل این است که پرستار و کادر پزشکی هیچ ارتباطی کلامی با نوزاد نمی‌توانند داشته باشد و از طرفی هم باید استرس و نگرانی والدین و پدر و مادرهای که تازه خدا به آنان فرزندی اعطا کرده است نیز در نظر داشت.

وی درباره مشکلات نوزادان مبتلا به زردی و توصیه به خانواده‌ها عنوان کرد: مهمترین تقاضای ما از مسئولان آموزش خانواده‌ها است، مثلاً در حوزه فعالیت ما، مشاهده می‌کنیم خانواده‌های که فرزندشان دچار زردی هستند بسیار نگران می‌شوند کما اینکه زردی عارضه ای خطرناکی به حساب می‌آید ولی همان مادر و والدین می‌توانند با فراگیری آموزش‌های لازم در دوران بارداری و حین تولد فرند از درصد ابتلای نوزادا به زردی بکاهند.

سرپرست پرستاری بخش نوزادان مرکز تخصصی کودکان مفید تصریح کرد: همچنین شیردهی اولیه به مادر کمک می‌کند تا نوزاد دچار زردی کمتری شود، بنابراین آموزش در کاهش استرس والدین جوان نقش بسیاری دارد.

شاه صفی در خاتمه خاطرنشان کرد: عدم شیردهی و ناکافی بودن شیر مادر را نیز از عوامل مهم زردی در نوزادان عنوان کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha