رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب کمبود پرستار را تنها بهانه‌ای برای تربیت کمک پرستار و تربیت بیمارستانی پرستار برشمرد و افزود: بیمارستان‌ها در استان‌ها با کدامین امکانات رفاهی و آموزشی قصد تربیت پرستار بیمارستانی را دارند؟

کمبود پرستار بهانه‌ای برای تربیت پرستار بیمارستانی و کمک پرستار

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب کمبود پرستار را تنها بهانه‌ای برای تربیت کمک پرستار و تربیت بیمارستانی پرستار برشمرد و افزود: بیمارستان‌ها در استان‌ها با کدامین امکانات رفاهی و آموزشی قصد تربیت پرستار بیمارستانی را دارند؟

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی حکمتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری  با استناد به برخی آمار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر به‌کارگیری پرستار اظهار کرد: در رسانه‌ای اعلام شد طی ۳ سال گذشته ۲۱ هزار پرستار فارغ‌التحصیل شدند که از این تعداد تنها ۹۰۰۰ نفر جذب شدند و ۱۲ هزار نفر بیکارند پس کدام کمبود پرستار مطرح است؟

وی با بیان این‌که براساس اعلام مسئولان سالانه ۷۰۰۰ نفر از ۱۸۰ دانشکده پرستاری مامایی سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، افزود: مسئولان به بهانه کمبود پرستار نسبت به تربیت کمک پرستار اقدام کردند در حالی که هم‌اکنون شماری از پرستاران در استان هرمزگان بیکار هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب با اشاره به نبود فضاهای رفاهی و آموزشی لازم در بیمارستان‌های استان هرمزگان گفت: بیمارستان‌های دولتی هم‌اکنون با تأخیر در پرداخت معوقات مواجه هستند پس با این شرایط بد اقتصادی چگونه می‌توانند مسئولیت آموزش پرستاران را برعهده بگیرند.

حکمتی با بیان این‌که در بیمارستان میناب در اتاق رست پرستار، بهیار، نگهبان، نیروی خدماتی و انتظامی استراحت می‌کنند، ادامه داد: در بیمارستان‌های خصوصی هم صرف رضایت گیرنده خدمت و درآمدزایی مد نظر است و کیفیت کار مهم نیست.

وی با بیان این‌که ظاهراً پرستاران تربیت شده در هر بیمارستان در همان بیمارستان هم جذب می‌شوند، افزود: ظاهراً مدرک این پرستاران صرفاً در همان مرکز درمانی اعتبار دارد و اگر بنا به دلایلی بیمارستان تعطیل شود مدرک آنها نیز از درجه اعتبار ساقط است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری میناب ادامه داد: بنا بر اعلام مسئولان کشوری اولویت استخدام هم با همان پرستاران بیمارستانی است این در حالی است که پرستاران آکادمیک پس از پشت سر گذاشتن سد کنکور و طی ۴ سال آموزش موفق به اخذ مدرک دانشگاهی می‌شوند و کیفیت آموزش آنها به‌مراتب بیشتر از پرستاران بیمارستانی است.

حکمتی با اعتقاد به این‌که هنوز مسئولان در این‌باره توجیه نیستند، خاطرنشان کرد: قطعاً در پشت این قضیه مسایل اقتصادی مطرح است اما بیمارستان‌ها فاقد امکانات برای تربیت بیمارستانی هستند و این مراکز درمانی پرستارانی با سطح سواد پایین‌تر و متعاقب آن نیروی ارزان‌قیمت تربیت می‌کنند که مطیع محض این مراکز درمانی باشند.

وی با طرح این پرسش که تا جایی که می‌توان از طریق کنکور و آموزش آکادمیک پرستار تربیت کرد چه لزومی به تربیت بیمارستانی پرستار است؟ افزود: کیفیت آموزش بیمارستانی پرستار هم‌چنان زیر سئوال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha