رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین گفت: اگر صلاحیت حرفه ای از شیوه صحیح اجرا نشود ممی تواند به عنوان اهرم فشار برای پرستاران باشد.

صلاحیت حرفه ای اهرم فشار برای پرستاران

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین گفت: اگر صلاحیت حرفه ای از شیوه صحیح اجرا نشود ممی تواند به عنوان اهرم فشار برای پرستاران باشد.

به گزارش سلامت نیوز، آرمین قناعت در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در خصوص اعطای صلاحیت حرفه ای به پرستاران گفت: براساس آن چیزی که در تمامی اصناف و حرف مشاهده می شود تایید ارائه دهنده خدمات بر عهده سازمان صنفی آن حرفه می باشد. در تمام اصناف داخل و خارج کشور به همین روال بوده است اما متاسفانه در پرستاری پدیده نوظهوری می باشد که صلاحیت حرفه ای پرستاران توسط سازمان صنفی خود ارائه نمی شود و در اختیار ارگان های دولتی و حاکمیتی قرار داده شده است

وی اظهار داشت:  درواقع تایید صلاحیت پرستاران می بایست در اختیار NGO یا سازمان صنفی باشد و اگر دولتی شود بازخورد خوبی هم به همراه نخواهد داشت زیرا گزینشی عمل می شود و سلایق در آن تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین افزود: افرادی که در شورای تعیین صلاحیت پرستاران حضور دارند افراد غیر مرتبط با کار خواهند بود ، زیرا همانطور که در شورای تایید صلاحیت و یا اعطای پروانه مطب پزشکان نماینده ای از پرستاران حضور ندارد همانطور لزوم و ضرورتی  برای حضور نماینده از سازمان نظام پزشکی در شورای تایید صلاحیت پرستاران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پرستاران وظیفه خطیری بر عهده دارند و این وظیفه ارائه خدمات درمانی به بیماران می باشد و افرادی که این وظیفه را برعهده دارند می بایست توسط یک ارگان صلاحیت حضور فرد در این حرفه تایید شود، در اصل کار افراد مشکلی نخواهند داشت اما در شیوه اجرا متفاوت عمل می شود و مشکات در شیوه اجرا است و کسی با اصل صلاحیت حرفه ای مشکلی نخواهد داشت و تنها با شیوه اجرای آن مشکل وجود دارد.

قناعت یادآور شد: سازمان نظام پرستاری می بایست قانون خود را تغییر دهد و باید در قانون سازمان این وظیفه بر عهده سازمان گذاشته شود تا نهادهای حاکمیتی و دولتی نتوانند در این موارد دخالت کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین صلاحیت حرفه ای می تواند به عنوان اهرم فشار برای پرستاران استفاده شود و این دور از دسترس نیست. زمانی که تعداد  آرای درون شورای که مربوط به اعضای سازمان می باشد یک سوم است در این صورت  سازمان نظام پرستاری نمی تواند نظر غالب داشته باشد .

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین اضافه کرد: اگر فرایند اعطای صلاحیت حرفه ای و شیوه اجرای آن  از مسیرو شیوه درست و صحیح  و از سوی سازمان نظام پرستاری که منتخب پرستاران است، انجام شود می تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تری به مردم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha