دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 209153

طبق مطالعات انجام شده در بیمارستان تخصصی جراحی در آمریکا، بیش از نیمی از ورزشکاران کمبود ویتامین D دارند و این مساله باعث می‌شود که آنها بیشتر دچار آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه عضلانی شوند.

کمبود ویتامین D عامل آسیب دیدگی ورزشکاران

سلامت نیوز: طبق مطالعات انجام شده در بیمارستان تخصصی جراحی در آمریکا، بیش از نیمی از ورزشکاران کمبود ویتامین D دارند و این مساله باعث می‌شود که آنها بیشتر دچار آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه عضلانی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از Science daily ، ویتامین D نقش اساسی در کارایی و قدرت عضلات دارد. در این مطالعات ورزشکاران راگبی در آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند. محققان قصد داشتند که ارتباط کمبود ویتامین D با احتمال آسیب‌دیدگی‌ عضلات را بررسی کنند.

بررسی ها نشان داد که 59 درصد از ورزشکاران کمبود ویتامین D داشتند. آن دسته از افرادی که دچار کمبود بودند بیشتر دچار آسیب‌ عضلات می‌شوند. ‌هر کدام از آنها حداقل در یک مسابقه به دلیل آسیب‌دیدگی‌ عضلانی غایب بوده‌اند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ورزشکاران باید از میزان ویتامین D بدن شان آگاهی داشته باشند. در صورتی که کمبود داشتند آنها باید از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنند تا کمتر آسیب ببینند.

غذاهایی همچون شیر، آب پرتقال و حبوبات حاوی ویتامین D هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha