پرستاری یک دوره چهار ساله سخت را در دولت یازدهم سپری کرد، جامعه بزرگ پرستاری کشور که در سطوح مختلف حوزه سلامت مشغول ایفای نقش است یکی از مؤثرترین گروه های شغلی در نظام سلامت کشور محسوب می شود که در دوره چهار ساله دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیشترین فشار کاری را متحمل شد. سختی کار آنان با افزایش مراجعه بیماران به بخش دولتی مضاعف تر شد ولی با وجود همه تلاش هایی که در ارائه خدمت به بیماران به کار گرفتند، متاسفانه بازهم مورد بی مهری قرار گرفتند.

زمان جبران کاستی های پرستاری فرا رسیده است/دولت دوازدهم به عهدش وفا کند

سلامت نیوز: پرستاری یک دوره چهار ساله سخت را در دولت یازدهم سپری کرد، جامعه بزرگ پرستاری کشور که در سطوح مختلف حوزه سلامت مشغول ایفای نقش است یکی از مؤثرترین گروه های شغلی در نظام سلامت کشور محسوب می شود که در دوره چهار ساله دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیشترین فشار کاری را متحمل شد. سختی کار آنان با افزایش مراجعه بیماران به بخش دولتی مضاعف تر شد ولی با وجود همه تلاش هایی که در ارائه خدمت به بیماران به کار گرفتند، متاسفانه بازهم  مورد بی مهری قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، حسین پوپ نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری کشور، با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت دولت یازدهم در رابطه با پرستاران، اظهار داشت: از عدم استقبال دولت نسبت به دعوت رسمی سازمان نظام پرستاری در مراسم چهار ساله جشن پرستاری گرفته تا عدم بهره گیری از نظرات کارشناسی منتخبین جامعه پرستاری در شورای عالی که رای جامعه پرستاری را دارد، عدم اجرای قوانین مصوب پرستاری، عدم رعایت عدالت در نظام پرداخت، تأخیر در پرداخت مطالبات ، صدور بخشنامه ها و دستوالعمل های ساختار شکن و...، همه و همه دلیلی بر بی مهری و بی توجهی دولت یازدهم به این قشر عظیم و گسترده در سطح کشور بود.

وی ادامه داد: لیکن قاطبه پرستاری با وجود همه این بی مهری ها همگام با سایر اقشار ملت فهیم ایران با حضور کم نظیر در پای صندوق های رأی باعث استحکام پایه های نظام جمهوری اسلامی شده و با اعتماد مجدد به سیاست های دولت تدبیر و امید به ادامه مسیر این دولت طی چهار سال دوم آری گفتند و اجازه هر گونه سوءاستفاده ای را به دشمنان و بد خواهان نظام ندادند. اما جا دارد این کنش مثبت و این حمایت گسترده با واکنش مناسب و پاسخ شایسته دولت همراه شود تا مجموعه بزرگ پرستاری با اشتیاق بیشتر به خدمت رسانی در نظام بهداشت و درمان کشور (که از شاخصه های پیشرفت هر جامعه ای است) بپردازد و مردم با طیب خاطر بیشتر و خیالی آسوده تر بیماران را به دستان توانمند پرستاری بسپارند.

پوپ افزود: پرستاری به حق استحقاق حضور بیشتر و مؤثرتر در اداره امور کشور به خصوص در نظام سلامت را دارد. پرستاری ثابت کرده است که در غالب سطوح و جایگاه ها می تواند به نحو شایسته مدیریت و نقش آفرینی کند. پرستاری توانایی حضور در بسیاری از رده های مدیریتی دارد چرا این ظرفیت به دلیل حضور کدخدا منشانه عده ای از گروهی خاص نادیده گرفته می شود و اجازه ابراز وجود به پرستاران داده نمی شود.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: آقای روحانی! نمایندگان پرستاری مانند سایر منتخبین کشور به صورت دموکراتیک انتخاب می شوند و اکثریت قاطع پرستاری از آنان حمایت کرده و می کنند پس قطعا بیش از منصوبین این حوزه مقبولیت و محبوبیت دارند. بیایید نگاه دولت را به این نمایندگان و خود جامعه فرهیخته پرستاری بهتر کنیم و آنان را بیش از پیش مقبول بدانیم، این بازوان توانمند حوزه سلامت و این نمایندگان شایسته ، درد بیماران و نیازمندان را بیشتر درک کرده و بیشتر با آنان مأنوس بوده اند بنابراین بهتر می توانند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها مجری باشند  چراکه  توجهشان بیشتر به مردم و بیماران معطوف است. لذا جا دارد از این پتانسیل بالقوه استفاده مناسب تری ببریم.

نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستار کشور، ادامه داد: آقای رئیس جمهور! جامعه پرستاری با همه کم و کاستی ها و همه نا مهربانی ها که در حوزه سلامت به آنان روا داشته شده بازهم به کلیت سیاست های دولت تدبیر و امید و ادامه راه این دولت رأی مثبت دادند و با حضور در پای صندوق های رأی، دِین خود را به جامعه و دولت جناب عالی ادا کردند، حال انتظار ما این است که شما به این حمایت و به این شور و شعور سیاسی آنان پاسخ شایسته بدهید و با رفع تبعیض ها و بر طرف کردن موانع، عرصه خدمت رسانی آنان را توسعه داده و آنان را بیشتر در نظام سلامت سهیم بدانید.

پوپ در پایان ضمن ابراز امیدواری اظهار کرد: امید است دولت دوازدهم با این رأی قاطع و این حمایت گسترده، بیش از پیش در اجرا و اصلاح امور کشور موفق باشد و همچون حوزه بهداشت و درمان و سلامت کشور که توفیقات خوبی داشته است در سطح بدنه وزارت هم بخصوص در سیستم پرستاری موفق به اصلاح امور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha