یک روانشناس بالینی با اشاره به دو حادثه تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) عنوان کرد: به پایتخت‌نشینان توصیه می‌شود برای حفظ آرامش خود و جامعه، از اشاعه اخبار غیررسمی و تحلیل آن به شدت خودداری کنند.

توصیه‌های یک روانشناس در پی حملات تروریستی امروز در تهران

سلامت نیوز: یک روانشناس بالینی با اشاره به دو حادثه تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) عنوان کرد: به پایتخت‌نشینان توصیه می‌شود برای حفظ آرامش خود و جامعه، از اشاعه اخبار غیررسمی و تحلیل آن به شدت خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حمید فرزادی، روانشناس بالینی در گفت‌و‌گو با آنا در پی وقوع حملات تروریستی در پایتخت با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود از استرس و اضطراب خودداری کنند، گفت: به مردم کشور و به خصوص ساکنان استان تهران توصیه می‌شود از اشاعه اخبار در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید تماشای برنامه‌های تلویزیونی و مکالمات خانوادگی را مدیریت کنند، افزود: مردم به خصوص افرادی که دارای فرزند خردسال هستند به هیچ عنوان نباید تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از حملات صبح امروز را رصد و به تحلیل آن بپردازند زیرا گفت‌و‌گو در این خصوص موجب بروز «اختلال استرس پس از سانحه» در فرزندان می‌شود.

این عضو انستیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: به افرادی مانند خبرنگاران که به لحاظ موقعیت شغلی به آخرین اخبار دسترسی دارند توصیه می‌شود اخبار غربال شده را منتشر کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: سایر افراد نیز تنها اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند و اجازه بدهند مسئولان کشور با تدابیر امنیتی، آرامش را بازگردانند.

فرزادی تصریح کرد: به طور کلی افراد با مدیریت تماشای برنامه‌های تلویزیونی، گفت‌و‌گوهای خانوادگی و دوستانه، اشاعه نکردن اخبار غربال نشده و ... می‌توانند آرامش را در خود، خانواده و جامعه حفظ کنند.

این روانشناس بالینی گفت: افرادی هم که به شدت دچار استرس و نگرانی شده‌اند می‌توانند با مشورت پزشک از داروهای آرامبخش استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha