یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: با آغاز فصل گرما خطر بروز وبا افزایش می‌یابد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از مصرف آب و مواد غذایی غیربهداشتی خودداری کنند.

«وبا» در کمین است/ از مصرف آب و مواد غذایی غیربهداشتی خودداری کنید

سلامت نیوزیک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: با آغاز فصل گرما خطر بروز وبا افزایش می‌یابد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از مصرف آب و مواد غذایی غیربهداشتی خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه با شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا احتمال وقوع بیماری «وبا» افزایش می‌یابد، گفت: وبا بیماری است که از طریق آب و غذای آلوده به افراد منتقل می‌شود که این بیماری در فصول گرم سال و اواخر بهار از شیوع بیشتری برخوردار است.

وی افزود: کشور ما به لحاظ قرار گرفتن در مرز تردد مردمان افغانستان و پاکستان همواره در معرض خطر درگیری با این بیماری است که عمده مبتلایان ایرانی به همین دلیل به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مردانی یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود در فصل تابستان و آغاز سفرهای خانوادگی به شدت از مصرف آب‌های غیر بسته‌بندی و غذاهای بین راهی اجتناب کنند و در صورت دسترسی نداشتن به آب‌‌های بسته بندی شده حتما آب را قبل از مصرف به خوبی بجوشانند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع وبا در کشور وزارت بهداشت به تمام پزشکان و مراکز درمانی ابلاغ کرده که در صورت مشاهده مورد مشکوک و یا ابتلای فردی به اسهال شدید حتما نمونه دریافت شده از بیمار را به مراکز سلامت وزارت بهداشت ارسال کنند.

مردانی درباره علائم بیماری وبا، گفت: وبا با علائمی مانند اسهال، درد شکم، کم آبی بدن، گودی زیر چشم و گاهی تب بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از وبا علاوه بر مصرف آب و غذای سالم از اجابت مزاج در مکان‌های غیربهداشتی خودداری کنند و شست‌و‌شوی مناسب دست‌ها را فراموش نکنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خاطرنشان کرد: باتوجه به خطراتی که برای شیوع وبا در کشور وجود دارد وزارت بهداشت توانسته از بروز موارد حاد و گسترش آن جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha