قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، با انتقاد از طرح تربیت پرستار بیمارستانی، گفت: می خواهند پرستاری را از حالت آکادمیک خارج کنند.

می خواهند پرستاری آکادمیک را تضعیف کنند

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، با انتقاد از طرح تربیت پرستار بیمارستانی، گفت: می خواهند پرستاری را از حالت آکادمیک خارج کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم در دیدار نمایندگان سازمان بهداشت جهانی با مسئولان سازمان نظام پرستاری که صبح سه شنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، افزود: پرستاری در ایران دارای پتانسیل های فراوانی است که بر اساس ۵ خط مشی سازمان بهداشت جهانی و شورای بین المللی پرستاری(ICN)، دنبال می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های پرستاری که در حوزه های آموزش، پژوهش، مدیریت و نیروی انسانی وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۴۰ کمیته دانشجویی پرستاری در کنار هیات مدیره های نظام پرستاری در کشور فعالیت می کنند.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که سازمان نظام پرستاری ارتباطات گسترده ای با نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی دارد، ادامه داد: سازمان نظام پرستاری در تعامل با مجلس شورای اسلامی، توانسته ارتباطات خوبی با کمیسیون بهداشت و درمان برقرار کند. بطوریکه طرح تعرفه خدمات پرستاری در منزل بدون هیچ مشکلی در مجلس به تصویب رسید. همچنین، تعرفه گذاری خدمات پرستاری در برنامه ششم گنجانده شده و قرار است اجرایی شود.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه پرستاری در کشور، تاکید کرد: اگر دوستان وزارت بهداشت کمک می کردند، می توانستیم دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در ادامه با انتقاد از طرح تربیت پرستار بیمارستانی، گفت: این طرح موجب نگرانی جامعه پرستاری شده و به رغم اینکه دوستان ما هم مخالف اجرای آن هستند، و سازمان نظام پرستاری و ۵ نهاد هویتی حوزه پرستاری در نامه ای به وزیر بهداشت، عنوان داشته اند که این طرح، غیر کارشناسی است، اما می خواهند پرستاری را از حالت آکادمیک خارج کنند.

وی با انتقاد از تصمیم گیران حوزه پرستاری که مدیر نیستند، افزود: این گروه قلیل و البته تاثیر گذار، نگاه پزشک سالار دارند و بیشتر به دنبال تحقیر پرستاری و خروج پرستاری از مسیر آکادمیک هستند.

شریفی مقدم تاکید کرد: البته جامعه پرستاری در مقابل چنین تصمیمات غیر کارشناسی، ایستادگی می کند و اجازه نمی دهد که پرستاری تضعیف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha