عضو شورای دانشجویی هیئت مدیره نظام پرستاری گچساران گفت: در خصوص تربیت پرستار بیمارستانی نسبت به خطرات آن باید اذهان عمومی را آگاه نمود.

مردم باید از خطرات طرح تربیت پرستار بیمارستانی آگاه شوند

سلامت نیوز: عضو شورای دانشجویی هیئت مدیره نظام پرستاری گچساران گفت: در خصوص تربیت پرستار بیمارستانی نسبت به خطرات آن باید اذهان عمومی را آگاه نمود.

به گزارش سلامت نیوز، یلدا عبدالخانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: دانشجویان پرستاری و جامعه پرستاری به دنبال ارائه راهکاری برای جلوگیری از اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی هستند زیرا در بیمارستان ها شاهد مسائلی هستیم که به شدت با روحیه پرستاران در ارتباط است و به آن خدشه وارد می کند.

وی افزود: دانشجویان پرستاری تمام تلاش خود را خواهند کرد که از طریق آگاه سازی در اذهان عمومی از طریق برگزاری همایش ها، سمینارها و ... نشان دهند که تبیت از طریق بیمارستان ها چه خطراتی را در پیش دارد و همچنین دانشجویان با مطالعه بیشتر می کوشند تا خدمات با کیفیت تر به مردم ارائه دهند.

عضو شورای دانشجویی هیئت مدیره نظام پرستاری گچساران یادآور شد: تربیت پرستار بیمارستانی به ضرر مردم و خدماتی است که به آنان ارائه می شود زیرا پیشگیری از بیماری ها بهتر از درمان است و این طرح به نوعی مانع از ایجاد پیشگیری قبل از درمان می شود.

عبدالخانی افزود: پرستار آکادمیک علم کافی دارد و آموزش کافی دیده است و علاوه بر درمان می تواند در زمینه پیشگیری نیز پیش قدم باشد و فردی که در بیمارستان تربیت می شود تنها می تواند در زمینه درمان آن هم نه به طور کامل و با کیفیت مناسب به بیماران خدمات ارائه دهد و در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری ها نمی تواند به بیمار آموزش های لازم را ارائه دهد.

وی افزود: جامعه پرستاری و دانشجویان پرستاری می بایست مردم را ازخطرات این طرح که بازی با جان و سلامت مردم است، آگاه  نمایند تا به نوعی از اجرای این طرح جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha