عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری از تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و نماینده مجلس عضو شورای عالی نظام پرستاری برای بررسی مشکلات پرستاران خبر داد.

توافق بر سر روند آموزش پرستار/تشکیل کارگروه مشترک

سلامت نیوز:عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری از تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و نماینده مجلس عضو شورای عالی نظام پرستاری برای بررسی مشکلات پرستاران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حیدرعلی عابدی با بیان اینکه برای رفع مشکلات میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری نشستی را با این دو مجموعه در مجلس برگزار کردیم، گفت: بنا به درخواست سازمان نظام پرستاری سه شنبه هفته گذشته نشست مشترکی را با مسئولان وزارت بهداشت و شورای عالی نظام پرستاری مانند معاونت پرستاری، معاونت امور مجلس و حقوقی وزارت بهداشت، رییس نظام پرستاری، قائم مقام نظام پرستاری در کمیسیون بهداشت برگزار تا مسائل و مشکلات میان آنها به ویژه طرح اخیری که برخی آن را طرح تربیت پرستار بیمارستانی نامیدند را با تشکیک مشایی و رایزنی رفع و راه حل و راهکارهای موثر را جستجو کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری طرح تربیت پرستار بیمارستانی و مشکلات به وجود آمده میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری، تصریح کرد: البته طبق اظهارات معاونت پرستاری وزارت بهداشت عنوان این طرح «افزایش ظرفیت پرستاری با استفاده از امکانات بیمارستان ها بوده نه طرح تربیت پرستار بیمارستانی در واقع متولی این طرح دانشکده ها خواهند بود؛  در رابطه با این طرح مشکلات و مسائلی میان نظام پرستاری و وزارت بهداشت به وجود آمد که برای پیگیری و توضیح در رابطه با این طرح مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری توضیحاتی ارائه دادند.

وی یادآور شد: در نهایت مشخص شد دو طرف روی آیین نامه این طرح که در اصفهان تنظیم شده توافق نظر دارند؛ در حقیقت در اصفهان آیین نامه ای تنظیم شده که بیش از ۴۰ الی ۵۰ رئیس دانشکده، برد پرستاری، معاونت پرستاری و همچنین رئیس نظام پرستاری در آن جلسه شرکت و آیین نامه مورد قبول آنها واقع شد از این رو در نشست مذکور مقرر شد بر اساس محورهای همان آیین نامه عمل کرده و همچنین معاونت امور مجلس این موضوع را رصد کرده تا اگر خارج از چارچوب آیین نامه اصفهان بکارگیری دانشجو انجام شود از چنین اقدامی ممانعت شود.

عابدی افزود: همچنین مقرر شد سازمان نظام پرستاری در رابطه با طرح مذکور روشنگری کرده و نگرانی های جامعه پرستاری را کاهش و به آنها اطمینان دهد این روند به طور قانونی طی خواهد شد.

وی ادامه داد: البته کمیسیون بهداشت نیز قول مساعد داد به طور متناوب جلسات مشابهی را برای بررسی و رفع سایر مسایل و مشکلات میان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همین شیوه برگزار کند تا شاهد افزایش نگرانی های جامعه پرستاری نباشیم و بتوان حقوق این قشر را تامین و تضمین کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری از تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و نمایندگان مجلس عضو شورای عالی نظام پرستاری برای بررسی مشکلات پرستاران خبر داد و گفت: بررسی و پیگیری مشکلات میان پرستاران و وزارت بهداشت از اهداف تشکیل این کارگروه است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha