قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: مصوبه تعرفه پرستاری پس از ۱۰ سال هنوز اجرایی نشده و در وزارت بهداشت خاک می‌خورد.

مصوبه تعرفه پرستاری در وزارت بهداشت خاک می‌خورد

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: مصوبه تعرفه پرستاری پس از ۱۰ سال هنوز اجرایی نشده و در وزارت بهداشت خاک می‌خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریفی‌مقدم اظهار کرد: متأسفانه در سال ۸۶ تعرفه پرستاری در مجلس به تصویب رسیده، اما پس از ۱۰ سال هنوز این طرح از سوی وزارت بهداشت اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: طرح‌هایی که مورد علاقه وزارت بهداشت است به صورت فوری عملیاتی می‌شود و برای آنها بودجه‌های کلانی در نظر گرفته شده، اما متأسفانه برای تعرفه پرستاران که بیش از ۱۰ سال است در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده هنوز هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

شریفی‌مقدم عنوان کرد:وزارت بهداشت هیچ انگیزه‌ای برای پیشرفت و بهبود پرستاری نشان نداده و متأسفانه به دلیل مسائل مختلف و بودجه در نظر گرفته شده در طرح تحول نظام سلامت به خاطر آنکه اعتبارات خدمات بهداشتی و درمانی به سمت گروه خاصی رفته، با شکست مواجه شده است.

وی تأکید کرد: در همه جای دنیا پرستاران ابتدا یک سری دروس را به صورت تئوری آموزش می‌بینند و سپس وارد کار‌های عملی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی می‌شوند، اما در ایران قرار است دانشجویان پرستاری از حالت آکادمیک به سمت بیمارستانی سوق داده شوند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور یادآور شد: هدف از افزایش ظرفیت پرستاری این است که تعداد نیروی این قشر زحمتکش را افزایش دهند تا آنها به سختی در بخش‌های خصوصی و دولتی و تقاضای اشتغال با کمترین حقوق و مزایا شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاظم سلیمانی ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    0 0
    هدف وزارت پزشکان با اجرای طرح پرستار بیمارستانی ریشه کن کردن پرستاری و تضعیف جامعه پرستاری میباشد که همه جامعه پرستاری با اجرای این طرح مخالف هستند