رئیس سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه 70 درصد پرستاران پس از 12 سال خدمت دچار مشکلات جسمانی می‌شوند، گفت: متأسفانه حمایت واقعی از پرستاران در مراکز درمانی نداریم.

70 درصد پرستاران پس از 12 سال خدمت دچار مشکلات جسمانی می‌شوند

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه 70 درصد پرستاران پس از 12 سال خدمت دچار مشکلات جسمانی می‌شوند، گفت: متأسفانه حمایت واقعی از پرستاران در مراکز درمانی نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، حمید چراغی در نشست خبری مشترک سازمان نظام پرستاری و بنیاد بیماری‌های خاص، اظهار داشت: گروه پرستاری به دلیل شرایط خاص کاری و گذراندن مدت زمان زیادی در کنار بیماران مشکلات جسمی زیادی ممکن است آنها را تهدید کند.

وی افزود: این در حالی بوده که گروه پرستاران در نظام سلامت بیشترین خدمات مراقبتی را به آحاد جامعه ارائه می‌دهد ولی بیماری‌های واگیر، شیفت‌های فشرده و گاهی اخلاق تند بیماران آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای این قشر از جامعه به همراه دارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه در قانون کار پرستاران جزو سخت‌ترین مشاغل بوده ولی متأسفانه در اجرای آن ضعف داریم، گفت: بسیاری از ارگان‌ها در این راستا همکاری نمی‌کنند در حالی که پرستاران امروزه با مشکلات زیادی مواجهند.

چراغی با تأکید بر ضرورت حمایت واقعی از پرستاران در مراکز درمانی، گفت: گروه‌های پرستاری پس از 12 سال خدمت 70 درصد آنها درگیر مسائل جسمانی می‌شوند که توجه به این موضوع توسط مسئولان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به همکاری بنیاد بیماری‌های نادر با سازمان نظام پرستاری، گفت: طی این همکاری از عید قربان تا غدیر پرستاران می‌توانند از طرح مهرورزی بنیاد بیماری‌های نادر بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha