معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرشماری زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند آغاز شده و به دنبال به دست آوردن اطلاعات از تعداد این زنان هستیم.

۳ استان رکورد دار ازدواج دختران با مردان خارجی

سلامت نیوز: معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرشماری زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند آغاز شده و به دنبال به دست آوردن اطلاعات از تعداد این زنان هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،احمد میدری گفت: لایحه‌ای را در رابطه با تغییر قانون قبلی در رابطه با ازدواج زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج می‌کنند تهیه کرده و قرار است این لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی افزود: بر همین اساس از هفته گذشته سرشماری زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند آغاز شده است.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن شرایط به منظور شرکت زنان در این سرشماری خبرداد و گفت: افرادی که می‌خواهند در این سرشماری شرکت کنند می‌توانند کد ملی خود را به شماره سامانه ۲۰۰۰۱۹۵ ارسال کرده و پس از آن از سوی کارشناسان وزارت تعاون با آن‌ها تماس برقرار شده و سوالات لازم از آن‌ها پرسیده می‌شود.

وی تاکید کرد: قرار است بعد از این سرشماری، مجلس تصمیم گیری کرده که پیشنهاد ارائه شده را بپذیرد یا اینکه شرایط به رویه سابق ادامه یابد.

میدری در پاسخ به این پرسش که مدت سرشماری زنان چه مدت به طول می‌انجامد؟، گفت: سرشماری زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند حدود ۳ ماه به طور می‌انجامد.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آمار دقیقی از این زنان وجود ندارد و نیاز بود سرشماری در این رابطه صورت گیرد.

وی در خصوص استان‌هایی که بیشترین آمار زنان ایرانی ازدواج کرده با مردان غیر ایرانی را دارند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در استان‌های قم، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تعداد این زنان به نسبت سایر استان‌ها بیشتر باشد.

میدری با بیان اینکه " تهیه مدارک هویتی برای فرزندان مردان ایرانی و زنان غیر ایرانی ممکن است" گفت: مردان ایرانی که با زنان غیر ایرانی ازدواج می‌کنند می‌توانند برای فرزندان خود مدارک هویتی دریافت کرده و در این رابطه مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با وضعیت زنان و مردان خارجی که در ایران ازدواج می‌کنند گفت: مردان و زنان غیر ایرانی که در ایران ازدواج می‌کنند می‌توانند برای فرزندی که در ایران به دنیا می‌آورند مدارک هویتی دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha