رئیس سازمان نظام رونشناسی و مشاوره کشور از توسعه همکاری‌ها با وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: سازمان نظام روانشناسی تنها مرجع صدور مجوز مراکز مشاوره است.

نظام روانشناسی تنها مرجع صدور مجوز مراکز مشاوره است

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام رونشناسی و مشاوره کشور از توسعه همکاری‌ها با وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: سازمان نظام روانشناسی تنها مرجع صدور مجوز مراکز مشاوره است.

به گزارش سلامت نیوز، عباسعلی اللهیاری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی همکاری های خود را با وزارت ورزش و جوانان در چارچوب تفاهم نامه قبلی ادامه خواهد داد، افزود: جلساتی با مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده برگزار کرده ایم و به زودی نیز در جلسه ای با حضور محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان، متن تفاهم نامه مورد پیگیری و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به طور قطع همکاری های دوطرفه وزارت ورزش و معاونت ساماندهی طبق برنامه های قبلی پیش خواهد رفت و حتی امیدواریم زمینه های جدیدی برای اقدامات مشترک پیش بینی شود و روند امور با سرعت بیشتری ادامه یابد.

رئیس سازمان نظام رونشناسی و مشاوره با بیان اینکه آموزش مشاوران ازدواج و تحکیم خانواده یکی از مهمترین سرفصلهای همکاری میان دو دستگاه وزارت ورزش و نظام روانشناسی است، تاکید کرد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته، مشاوران زیر مجموعه سازمان نظام روانشناسی که دارای پروانه اشتغال حرفه ای بودند، از دوره های رایگان تربیت مدرس آموزشهای پیش از ازدواج برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای تقویت حرفه ای مدرسان و مشاوران ازدواج و تحکیم خانواده انجام شد و پس از آن آموزش جوانان به صورت استاندارد در سراسر کشور آغاز شده است.

اللهیاری مرجع صدور انحصاری مجوز مراکز مشاوره خانواده را سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دانست و گفت: پیش از این با ۲ دستگاه وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی در زمینه صدور مجوز مراکز مشاوره مشکل داشتیم که با ورزش و جوانان براساس تفاهم نامه ای قانون را اجرایی کردیم و قرار شد مراحل اولیه تهیه و تنظیم مدارک متقاضیان مراکز مشاوره و تحکیم خانواده را وزارت ورزش آماده کند اما تایید نهایی پروانه فعالیت از سوی سازمان نظام روانشناسی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha